خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان تهران:

در پرونده‌های ملی تصمیمات قضایی مناسب اتخاذ شود

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در پرونده‌های مهم ملی که از اهمیت خاصی برخوردار هستند لازم است با حفظ حقوق افراد حقیقی و با رعایت عدالت و قانون، تصمیمات قضایی مناسب اتخاذ شود، به طوری‌که هیچ‌گونه حقی در این میان تضییع نشود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از مجتمع قضایی شهید مفتح (ره) ضمن تبریک به‌مناسبت عید سعید مبعث، اظهار کرد: حسن برخورد با مردم و تکریم ارباب رجوع همواره از جمله مطالبات مهم مدیریت قضایی به‌شمار می‌رود و نتیجه این امر به‌طور قطع اعتماد عموی و رضایتمندی مراجعین را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به کمبود شدید کادر اداری، قضایی و تراکم بیش از حد کار به همکاران خود توصیه می‌کنم کرامت شهروندان عزیزمان را رعایت کنند.

اسماعیلی ضمن بررسی عملکرد مجتمع قضایی شهید مفتح (ره) با اشاره به رشد روزافزون پرونده‌های حقوقی در این مجتمع و سایر واحدهای قضایی در سطح استان اظهار کرد: ضرورت دارد کارگروهی متشکل از قضات مجرب و کارشناسان خبره سریعاً تشکیل شده و منشا افزایش بی‌رویه پرونده های حقوقی را به دقت آسیب شناسی کرده و نتایج جمع بندی شده را به ستاد استان منعکس کنند.

رییس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: از آنجایی که اساساً ما در تولید اینگونه پرونده ها نقشی نداریم می‌توان با استفاده از این نوع آسیب شناسی جلوی افزایش غیر متعارف آن را گرفت؛ در واقع یکی از معضلات مهم دستگاه قضایی تشکیل پرونده‌های بی‌مورد و با عناوین تکراری است که لازم است ضمن اصلاح زیرساخت‌ها و صرف وقت قضات برای پرونده‌های مهم قضایی، در این راستا گام‌های مثبتی برداشته شود؛ بنابراین باید با اقدامات پیشگیرانه از تشکیل پرونده‌های بی مورد در مراجع قضایی خودداری شود.

وی ضمن حمایت همه جانبه از همکاران در جهت سالم سازی جریان دادرسی گفت: در پرونده‌های مهم ملی که از اهمیت خاصی برخوردار هستند لازم است با حفظ حقوق افراد حقیقی و با رعایت عدالت و قانون، تصمیمات قضایی مناسب اتخاذ شود، به طوری که هیچ‌گونه حقی در این میان تضییع نشود.

 

کد خبر : ۳۶۸۴۷۱