خبرگزاری کار ایران

حضرتی در همایش منتخبان فراکسیون امید:

عارف برای مدیریت مجلس پا پیش بگذارد/ حصار‌های جناحی را بشکنیم

منتخب مردم تهران گفت: ما در اینجا از آقای عارف خواهش کردیم برای مدیریت مجلس پا پیش بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الیاس حضرتی در سخنان خود در نشست هم‌اندیشی فراکسیون امید، عارف را نیروی ارزشمندی خواند که برای منفعت ملی در انتخابات ۹۲ کنار رفت.

او گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تمام سوابق درخشان در انتخابات ۹۲ رد صلاحیت شد، ولی در خانه قهر کرد و مردم را برای ایجاد فرصتی تازه تشویق کرد. ملت با همه مشکلاتی که در سال‌های گذشته دیده بودند، پای صندوق حاضر شد.  به علاوه مجموعه ویژگی‌های روحانی دست به دست این عوامل داد تا ایشان انتخاب شود.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد ادامه داد: در سال جدید هم بر‌‌‌ همان اساس تصمیم گرفتیم که نه تنها اصلاح طلبان بلکه اصولگرایان ارزشی را هم بیاوریم. حصار‌های جناحی را بشکنیم.

او نام این دوگانه شکل گرفته را دو گانه برجامیان و لابرجامیان نهاد و گفت: این بار همه کسانی که دلسوزانه منافع کشور را در نظر داشتند و تهمت‌ها و دروغ‌ها را به دور ریختند دور هم جمع کردیم.

حضرتی ادامه داد: مردم که دیدند مسئولان تصمیمات عاقلانه می‌گیرند به صحنه آمدند.

منتخب مردم تهران لازمه مجلس کارآمد را یک مجلس فراجناحی خواند که فرعیات را فراموش شده تلقی می‌کند.

او گفت: ما نباید خودمان را مشغول این صف‌بندی‌ها کنیم و از مساله هیات رییسه و ریاست مجلس باید یه زودی عبور کنیم.

حضرتی تشکیل یک فراکسیون قوی و کارآمد را مهم‌ترین اولویت خواند و گفت: علیرغم تشکیل فراکسیون‌های صنفی مختلف در مجلس همواره آنچه در مجلس اثر گذار بوده است فراکسیون‌های سیاسی است.

او تصریح کرد: فراکسیون امید در برگیرنده اصلاحات و مستقلین و حتی اصولگرایان معتدل است.

او گفت: اساسنامه فراکسیون که نوشتیم زمینه اصلی لیست امید است اما هر کس این اساسنامه را بپذیرد قدمش روی چشم ماست. منهای کسانی که ادبیات خشن را پمپاژ می‌کنند برای رفع مشکلات کشور همفکری می‌کنیم. عامل سوم مدیریت قوی است ما در اینجا از آقای عارف خواهش کردیم برای مدیریت مجلس پا پیش بگذارند

حضرتی تاکید کرد: این به معنای نقض زحمات لاریجانی نیست ایشان در ارتباط با برجام جان‌فشانی و تلاش کردند ولی مجموعه آرای ملت و کارنامه دکتر عارف و رای اول ایشان در تهران این تکلیف را با ما می‌کند که در این مقطع از ایشان به عنوان مدیر کمک بگیریم.

وی گفت: پیش نویس اساس‌نامه ما در حالی تمام منتخبان لیست امید حاضر هستند به زودی تکثیر می‌شود و اگر بند بند آن توسط مجمع که متشکل از تمامی منتخبان لیست امید است تصویب شود به تایید خواهد رسید. تمام کار ما فراکسیون است. فراکسیون محور ملاحظات ماست. این فراکسیون باید تبدیل به یک کارآمدی خوب شود.

 

کد خبر : ۳۶۸۶۷۲