خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

محدودیتی در برگزاری رزمایش‌ها نداریم

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برای برگزاری رزمایش‌ها در مناطق تحت نفوذ، هیچ محدودیتی نداریم.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حق حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر آب‌های خلیج فارس و بخشی از دریای عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران در هیچ زمینه ‌ای فرا‌تر از حقوق بین الملل تعریف شده در ‌آب‌های ساحلی، منطقه‌ای و آزاد دنیا ادعایی ندارد.

وی افزود: فرمایشات رهبر انقلاب تاکید بر همین حق است که به ما در زمینه دفاع از سرزمینمان در عرصه‌های هوا، فضا، زمین و دریا این اجازه را می‌دهد تا از خودمان دفاع کنیم و بر این اساس به هیچکس اجازه تعرض نخواهیم داد.

دهقان تاکید کرد: آنچه که امروز آمریکایی‌ها و به تبع آن عربستان و کشورهایی که با پول عربستان حکومت می‌کنند ادعا دارند هیچ منفعتی برای آنان نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: امروز آمریکا و عربستان تلاش می‌کنند با ناامن سازی منطقه، زمینه حضور آمریکا و نیروهای فرامنطقه‌ای را فراهم کنند تا ناامنی که خودشان ایجاد کردند به پای جمهوری اسلامی ایران بگذارند.

وزیر دفاع افزود: این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران عامل ثبات، استقلال و امنیت پایدار منطقه است.

دهقان گفت: برخی کشور‌ها با انتخاب مسیر غلط، میهمانان ناخوانده‌ای را به منطقه دعوت کردند.

وی افزود: ما هیچ محدودیتی در برگزاری برنامه‌های نظامی نداریم و آنهایی که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر آمدند و مدعی برقراری امنیت در منطقه هستند باید بدانند حضورشان عامل ناامنی است.

 

کد خبر : ۳۶۸۶۸۵