خبرگزاری کار ایران

نعمت‌زاده در هنایش قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها:

امیدواریم با کمک مجلس سازمان‌های دولتی-توسعه‌ای را احیا کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر سازمان‌های دولتی-توسعه‌ای بسیار قلیل هستند و در گذشته هم هرچه داشتند، فروختند و در صندوق ملی ریختند . امیدواریم با کمک مجلس این سازمان‌ها مجددا احیا شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش فرآیند قانون‌گذاری، الزامات و راهکارها اذعان داشت: بخش صنعت و معدن و تجارت بخش عمده اقتصاد ملی را تشکیل می‌دهند. بیش از یک سوم تولید نا‌خالص ملی در زیر مجموعه برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های این وزارت‌خانه قرار دارد.

او به تغییرات صورت گرفته در ساختار وزارت صنعت معدن و تجارت اشاره کرد و یادآور شد: اوایل انقلاب هر سه این‌ها در دو وزارت‌خانه تقسیم شده بود که بعد‌ها، صنعت و معدن جدا شد و دوباره این وزارت‌خانه‌ها در سالهای اخیر تجمیع شد.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: البته چون بنگاه‌هایی که زیر مجموعه این وزارت‌خانه بود به بخش خصوصی واگذار شد کار ما ساده شد.

او همچنین اضافه کرد: در حال حاضر سازمان‌های دولتی-توسعه‌ای بسیار قلیل هستند و در گذشته هم هرچه داشتند، فروختند و در صندوق ملی ریختند . امیدواریم با کمک مجلس این سازمان‌ها مجددا احیا شود.

نعمت‌زاده همچنین به ارائه آمارهاپرداخت و ابراز داشت: امروز وظیفه حاکمیت سیاست‌گذاری کلان است. ما برنامه پنج ساله را در افق چشم‌انداز طراحی کردیم و اهداف کلان و خرد را تدوین کردیم.

نعمت‌زاده ضمن اشاره به برنامه‌های موجود برای صنایع فولاد و نساجی و غیره اظهار داشت: این برنامه‌ها در سه چهار ماه آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

او همچنین با بیان اینکه عمده فعالیت‌ها در بخش غیردولتی متمرکز است، گفت: وظیفه ما صرفا برنامه‌ریزی توسط دستگاه‌های زیربط است.

نعمت‌زاده در ادامه عمده کار دولت را پیگیری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: ما برنامه‌های مشخص از جهت فعال کردن واحدهای صنعتی و معدنی داریم.

او با اشاره به ظرفیت‌های هدفمندسازی یارانه‌ها برای کاهش شدت انرژی و کمک به ایجاد تعامل اجتماعی در اصل ۴۴ که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، یادآور شد: عمده فعالیت ما ارتقای سطح تولید است.

او خاطرنشان کرد: در این مسیر نیاز به کمک همه است. تا در پیشبرد سیاست‌های ۱۲ گانه اقتصاد به ما کمک کنند.

نعمت‌زاده در پایان رشد اقتصاد دانش بنیان را برنامه اصلی توسعه تولید خواند و در این مسیر همه را مسئول دانست.

کد خبر : ۳۶۹۰۷۶