خبرگزاری کار ایران

در نشست علنی امروز مجلس؛

گزارش نحوه اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در مجلس قرائت شد

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی درباره نحوه اجرای قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قرائت شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، اسماعیل جلیلی ضمن قرائت گزارش با اشاره به تحقق اهداف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: یکی از اهدافی که مورد توجه این سیاست‌ها قرار داشت شتاب‌بخشی به رشد اقتصاد ملی کشور بود که بر اساس گزارش نشان داده می‌شود اجرای این سیاست‌ها در این زمینه عملیاتی نشده است.

سخنگوی کمیسیون  ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اعلام کرد: در مورد شرکت‌های مشمول واگذاری نیز تاکنون از روش‌های اعمال مدیریت صحیح این کار انجام نشده و نظام فعلی نظارت پس از واگذاری خصوصی‌سازی را نشان می‌دهد.

او همچنین کاستن از بار مالی به مدیریت دولت، افزایش سطح عمومی اشتغال، سهام عدالت و تشویق مردم به پس‌انداز را از دیگر موارد مطرح در راستای اجرای قانون سیاست‌های اصل ۴۴ عنوان کرد و یادآور شد: در مورد روند نرخ بیکاری با توجه به ابلاغ این سیاست‌ها چندان تأثیرگذاری را شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمدرضا باهنر پس از قرائت گزارش، ضمن تشکر از فعالیت خوب کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس نهم خوب، گفت: امیدواریم که موفق باشید و این روند خوب در مجلس دهم هم ادامه داشته باشد.

کد خبر : ۳۶۹۳۰۴