خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

آزمایش موشک ۲هزار کیلومتری با خطای ۸ متر در روزهای اخیر کذب است

وزیر دفاع آزمایش موشک ۲هزار کیلومتری با خطای ۸ متر طی روزهای اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان وزیر دفاع در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمریکایی ها و سعودی‌ها در تلاش برای توسعه فضای التهاب و تشنج در منطقه هستند، گفت: آنها در این مسیر، موضوع ایران هراسی را در راس برنامه های خود قرار دادند و هر اتفاقی می‌افتد با این موضوع مرتبط می‌کنند.

وزیر دفاع بر دفاعی بودن دکترین نظامی ایران تاکید کرد و ادامه داد: ما هیچگاه با نگاه تهاجمی حرکت نکرده‌ایم و آن چه انجام می‌دهیم ارتقاء ‌توان دفاعی کشورمان است.

وی از قدرت دفاعی ایران به عنوان عامل ثبات منطقه یاد کرد و گفت: امنیت و توسعه منطقه در گرو هم و توان دفاعی ما ضامنی بر این موضوع است. کسانی که از فرامنطقه در منطقه ما حضور دارند سعی می کنند حضورشان را موجه جلوه دهند و هر خبر و مسئله ای را به عاملی برای تهدید خودشان تبدیل کنند.

سردار دهقان با تاکید براینکه ایران هیچ‌گاه چشم طمع به کشوری ندارد و برای ثبات منطقه نیز هزینه پرداخت کرده و می‌کند، اظهار کرد: کسانی که این مسائل را مطرح می کنند مانورهای هر روزه آمریکا و کشورهای مشترک و خرید موشکهای دوربرد عربستان را نادیده گرفته اند.

وزیر دفاع در مورد اظهارات سردار عبداللهی معاون ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تست موشک بالستیک 2هزار کیلومتری با خطای 8 متر، گفت: آزمایش موشکی با بُرد منتشر شده در رسانه ها نداشته ایم اما این بدان معنا نیست که ما اقدامات دفاعی از جمله آزمایش های موشکی را متوقف کنیم.

کد خبر : ۳۶۹۵۱۷