خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در نطق پیش از دستور:

وزارت خارجه فضاحت آمریکا را به دادگاه لاهه بکشاند/ قافله شهادت، دفاع از اهل بیت (ع) را وظیفه جهادی خود می‌داند

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۵۸۴

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به شهادت پاسداران مازندرانی در سوریه گفت که پاسداران غیرتمند خود را در بند مرزهای جغرافیایی نکرده و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مبارزه با تکفیری‌ها را وظیفه جهادی خود می‌دانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی صبح امروز مجلس، اعلام کرد: قافله مقدس شهادت همچنان در اردوگاه دوستان خدا و پاسداران غیرتمند، راه حسینی را طی می‌کند و خود را در بند مرزهای جغرافیایی نکرده است. امروز دفاع از اهل بیت (ع) و مبارزه با ستم‌پیشگان تکفیری را وظیفه جهادی خود تلقی کرده و در چند روز گذشته شهدای پاسدار مازندران شعله‌های تعشق حسینی را فروزان کردند.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: تروریست‌های ناجوانمرد هنگام آتش‌بس در سوریه دست به جنایت زدند که به نظر می‌رسد طراحی آتش‌بس و ساماندهی ارسال سلاح به سوریه که اخیراً یک کشتی سلاح از سوی اروپا به سوریه ارسال شد نشانگر نقشه‌ای بود که بتوانند در مذاکرات زوری و صوری دستاورد بیشتری برای خود فراهم کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای غرب و آمریکا چیزی از این نکبت‌بار‌تر نیست که در حالی که خود از دست جبهه‌النصره و داعش به فغان آمده‌اند، برای بهره‌برداری تاکتیکی کشتی سلاح به سوریه ارسال می‌کنند، اما مطمئن باشند این سلاح‌ها در آینده در دست تروریست‌ها به سوی خودشان سرازیر خواهد شد و این سنت الهی است که خداوند پاسخ ظالمان را در همین دنیا می‌دهد.

لاریجانی اضافه کرد: یاد دلیرمردان شجاع پاسدار در این مبارزه مقدس را گرامی می‌داریم و به روان پاک شهدای عزیز پاسدار درود می‌فرستیم.

او در بخش دیگری از نطق پیش دستور خود راهزنی آمریکا در دستبرد به اموال ایران را خلاف همه قواعد بین‌المللی توصیف کرد و گفت: آمریکا شبیه سر گردنه و با پررویی و سبک‌سری چنین اقدامی را انجام داده است و عجیب‌تر آن است که حتی وقتی با قوانین داخلی آمریکا هم چنین اقدامی می‌سر نبود در کنگره مصوبه‌ای فقط برای این پرونده گذراندند. این هم مدل قانون‌گذاری در دموکراسی آمریکایی است که قانون را در مسیر تباهی خویش به قواعد ظالمانه بدل نمودند.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: نباید این گستاخی آمریکایی‌ها را بی‌پاسخ گذاشت. وزارت امور خارجه باید فضاحت حکمرانان آمریکایی را به دیوان بین‌المللی لاهه بکشاند و با قدرت از حقوق ملت ایران دفاع کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، همچنین به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مأموریت داد این موضوع را با جدیت دنبال کند.

او همچنین با تبریک میلاد امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) و تبریک روز پاسدار و جانباز، گفت: امام حسین (ع) در دوران جوانی در جنگ‌های جمل، ‌ صفین و نهروان حضور داشت و مردم را به جنگ ترغیب کرد؛ او بود که در مراحل مقدماتی صفین در گرفتن مسیر آب از دست شامیان نقش داشت تا جایی که امام علی (ع) فرمود این نخستین پیروزی است که به برکت حسین (ع) به دست آمد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام حسین (ع) در دوران امامت برادرش امام حسن (ع) به طور کامل از سیاست وی دفاع کرد و به صلح امام حسن (ع) وفادار بود تا جایی که در برابر درخواست‌های مکرر مردم عراق برای آمدن آن حضرت به کوفه حتی پس از شهادت برادرش حاضر به قبول رأی آن‌ها نشد و فرمود تا وقتی معاویه زنده است نباید دست به اقدامی زد. یعنی امام حسین (ع) در فاصله ۱۰ سال به خاطر امام حسن (ع) حکومت معاویه را تحمل کرد و در مقابل فشار کوفیان تا وقتی که معاویه اقدام به گرفتن بیعت برای یزید کرد و با روی کار آمدن یزید نهضت حسینی آغاز شد که الگوی همه نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی در ادوار مختلف گردید.

لاریجانی اضافه کرد: تحرک در عالم اسلام در مبارزه با مستکبرین با تأسی به قیام آن حضرت جان می‌گیرد. این غیرت مجاهدانه و وفای به عهد را با ذلت برخی حاکمان کشورهای اسلامی و بدعهدی مستکبرین مقایسه کنید تا دورافتادگی و حرمان جهان امروز از حق‌طلبی به خوبی درک شود.

وی افزود: پاسداران چنین شخصیتی نماد سبک زندگی خویش قرار دادند و در چهار دهه پس از انقلاب با عزت مجاهدانه زیستند و سرافرازی را به ملت هدیه نمودند. چه در بحران‌های داخلی پس از انقلاب و چه در دفاع مقدس پاسداران غیور و شجاع با همت و جلال حسینی از عظمت انقلاب صیانت نمودند و جانبازان صبور که شهدای زنده محسوب می‌شوند با افتخار راه حضرت اباالفضل عباس را طی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز