خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام انصاری در کرمان:

برخی کشور‌ها با ارائه تابعیت به چهره‌های مطرح، درصدد هویت‌سازی جعلی هستند

در جریان سفر استانی هیات دولت به کرمان، حجت الاسلام انصاری در آیین افتتاحیه «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی» دانشگاه ازاد اسلامی کرمان شرکت کرد.

به گزارش ایلنا، معاونت پارلمانی رییس جمهور، حجت الاسلام انصاری در این همایش عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، بزرگ‌ترین دانشگاه جهان به شمار می‌رود.

وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که از سوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و با هدایت و تایید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) تاسیس شده، هم اکنون به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه جهان به شمار می‌رود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره و قدردانی از ریاست و مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان و تقارن این جشنواره با ماه مبارک شعبا‌ن افزود: دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با برگزاری «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی»، زمینه آشنایی دانشجویان را با زیبایی‌های فرهنگ و اقوام ایرانی فراهم کرده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور، این جشنواره را موجب انسجام و اتحاد بیشتر اقوام مختلف کشور دانست و گفت: امید است این جشنواره، الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

انصاری به آیه شریفه «إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ» اشاره کرد و افزود: در این آیه شریفه، قرآن تکثر آدمی را به واسطه قبایل، گروه و نژاد‌های مختلف به رسمیت شناخته است.

وی با اشاره به اینکه فخر فروشی به واسطه قبیله، فرهنگ و زبان از نظر اسلام مطرود است گفت: هدف نهایی تمامی قبایل،‌نژاد‌ها و فرهنگ‌های مختلف باید رسیدن به کمال خدایی باشد.

معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر اینکه به برکت انقلاب اسلامی، اقوام و نژاد‌های ایرانی از پویایی بیشتری برخوردار شدند تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان قصد داشتند با ایجاد تفرقه در بین اقوام و نژاد‌های گوناگون، شیرینی انقلاب را به کام مردم تلخ کنند ولی خوشبختانه با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی (ره) و با تدوین قانون اساسی، حقوق اقوام و مذاهب و اقلیت‌ها به رسمیت شناخته شد و این توطئه دشمنان، نقش بر آب شد.

 انصاری به نقش مهم اقوام و مذاهب ایرانی در پیروزی جنگ تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از رزمندگان اهل تسنن و مسیحی در جنگ تحمیلی به فیض شهادت نائل آمدند.

وی، ایران را مهد علم و فرهنگ و دانش برشمرد و تصریح کرد: امروزه برخی کشور‌ها با ارائه تابعیت به برخی قهرمانان و چهره‌های مطرح، درصدد هویت سازی جعلی هستند.

معاون پارلمانی رییس جمهور از تلاش دشمن برای واگرایی اقوام خبرداد و گفت: امروزه مشکلاتی که در برخی کشورهای همسایه مشاهده می‌کنیم ناشی از تفرقه بین اقوام و طوایف است.

انصاری همچنین از تاکید ریاست جمهور و عزم دولت تدبیر و امید نسبت به همبستگی بین اقوام ایرانی اشاره و تاکید کرد: پیوند و همبستگی بین اقوام،‌نژاد‌ها و فرهنگ‌های ایرانی موجب اقتدار ملی و موجبات آبادانی و توسعه کشور خواهد شد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در پایان سخنان خود را تلاش‌های بابک آل طه، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و حوزه فرهنگی به واسطه میزبانی «جشنواره ملی فرهنگ اقوام و میراث معنوی» قدردانی کرد.

کد خبر : ۳۶۹۶۹۰