خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی:

مذاکرات هسته‌ای نماد هوشمندی ملت ایران است

وزیر دادگستری گفت: آمریکا در موضع انفعال قرار گرفته و اگر اقتدار داشته باشیم برجام را به نتیجه می‌رسانیم.

به گزارش ایلنا،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی روز سه شنبه در اجتماع مردم سیرجان در مهدیه این شهر افزود: وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان وزیر و دیپلمات نیست بلکه قدرت و اقتدار یک ملت است و اینکه ما دنیا را تسلیم خود کردیم که به حق ملت ایران اعتراف کنند نشانه اقتدار است.

وی مذاکره هسته‌ای را نماد هوشمندی ملت ایران دانست و اظهار کرد: رهبری کشورمان به درستی تدبیر می‌کنند و ما هم به عنوان کارگزاران باید راه را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه ملت ایران، قوه قضائیه و دستگاه قضایی باید مقتدر باشند افزود: اقتصاد مبحث مهمی است و دشمنان می‌خواهند فضای اقتصادی را بر ما تنگ کنند.

وزیر دادگستری با تبریک روز پاسدار گفت: وجود ۶۰۰ شهید و هزار جانباز در سیرجان به پیروی از امام حسین (ع) است و کشور ما شاهد این سربلندی است و افتخار می‌کنیم که زندگیمان حسینی است و امروز روز عزت است.

وی افزود: دشمنان می‌خواهند امنیت را از بین ببرند و ملت ایران مدعی است که پنجه در پنجه آمریکا انداخته؛ بر این اساس دشمنان به راحتی از ایران نمی‌گذرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید اظهار کرد: مکر و حیله و ناجوانمردی‌ها همیشه بوده، انسان باید تابع حق باشد، ما یک ملت صاحب تفکر هستیم، انقلابی بزرگ ایجاد کردیم و به موضع حاکمیت تبدیل شدیم.

وی گفت: ما می‌دانیم که مشکل اشتغال داریم اما در دوره سال ۹۳ و ۹۴، ۶۲۰ هزار نیروی شغل ایجاد و ۸۰۰ هزار نیروی جویای کار وارد بازار شده است.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی ترازهای اقتصادی همه منفی بوده اما با وجود تحریم‌ها در سال ۹۴ یک میلیارد و ۴۰ میلیون دلار تراز مثبت تجاری داشته‌ایم.

پورمحمدی بر فعال کردن بخش خصوصی با هدف عملکرد مطلوب‌تر تاکید کرد و گفت: کار را باید به مردم سپرد تا موانع برطرف شود و یکی از موانع کار، قاچاق کالاست که سال گذشته ۲۰ درصد کاهش قاچاق و ۴۷ درصد هم افزایش کشفیات قاچاق داشته‌ایم.

وی با تاکید بر وحدت و همدلی گفت: نباید گذاشت این وحدت خدشه دار شود و همه اقتدار ما به خاطر همبستگی ملت و دولت است.

وی گفت: کرمان از استان‌های پیشرو در عمران و آبادانی است که طرح‌هایی با سرمایه گذاری ۱۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش خصوصی در حال انجام و نیازمند همکاری دولت برای رفع موانع است و مجتمع گل گهر سیرجان می‌تواند تمام نیروهای بومی را به کار گیرد.

وزیر داگستری گفت: آب صنعتی از دریای عمان به استان کرمان منتقل می‌شود و آب شرب بخشی از استان هم از بهشت آباد تامین خواهد شد که هر یک ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و باید در برنامه کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروز این استان نیازمند سرمایه گذاری است و باید راه را برای حضور سرمایه گذاران باز کرد.

وزیر دادگستری امروز سه شنبه همزمان با ورود رئیس جمهوری به استان کرمان وارد سیرجان شد و مورد استقبال مسئولان این شهر قرار گرفت.

معاونان رئیس جمهوری و وزیران در سفر رئیس جمهوری به عنوان نمایندگان وی به شهرستان‌های استان سفر و در دیدارهای مردمی و نشست با مسئولان محلی، وضعیت مناطق مختلف را بررسی می‌کنند.

مرکز شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب کرمان است.

کد خبر : ۳۶۹۸۶۷