خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزیر خارجه آلمان؛

تخت‌روانچی جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام را خواستار شد

معاون وزیر خارجه آلمان در سفر به تهران با معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی در این دیدار ضمن اشاره به سابقه طولانی روابط ایران و آلمان، از تقویت رایزنی‌ها بین مقامات دو کشور در سطوح مختلف استقبال کرد.

معاون وزیر خارجه ایران هم‌چنین آخرین وضعیت روابط دو کشور در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و راه‌های گسترش آن را مورد تبادل نظر قرار داد.

او با اشاره به اجرای کامل تعهدات ایران در چارچوب برجام که در گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد تأکید قرار گرفته است، خواستار جدیت طرف‌های مقابل در اجرای تعهدات مرتبط با برجام به ویژه در زمینه امور مالی و بانکی شد.

تخت‌روانچی مقابله با تروریست و افراط‌گرایی را موضوع مناسبی برای همکاری ایران و آلمان دانست و خواستار مشارکت بیش‌تر این کشور در حل مسالمت‌آمیز مشکلات منطقه شد.

ادرر، معاون ویر خارجه آلمان هم ضمن تأکید بر توسعه ابعاد مختلف مناسبات منجمله در حوزه اقتصادی، به تمایل شرکت‌های آلمانی برای تقویت ارتباطات و سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد.

وی توسعه همکاری در حوزه اقتصادی با ایران را یکی از اولویت‌های کشورش اعلام کرد.

معاون وزیر خارجه آلمان گسترش همکاری‌ها در زمینه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران را نیز مورد تأکید قرار داد.

ادرر هم‌چنین اهمیت همکاری با ایران در خصوص افغانستان را یادآور شد و آمادگی کشورش را برای توسعه همکاری‌ها در این زمینه اعلام نمود.

او از همکاری دو کشور برای حل مسالمت‌آمیز بحران‌ها در منطقه حمایت کرد.

شایان ذکر است سفر ادرر به تهران در راستای رایزنی‌های دوره‌‌ای معاونان وزیران خارجه دو کشور انجام شد.

ادرر در فروردین و تخت‌روانچی در شهریور سال گذشته در تهران و برلین با یکدیگر دیدار و پیرامون موضوعات مورد علاقه رایزنی کرده بودند.

کد خبر : ۳۶۹۹۲۹