خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

مستشاران آمریکایی، عربستانی و ترک به داعش پیوسته‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی کوتاه جزئیاتی از وضعیت فعلی شهر حلب و نحوه تجهیز تسلیحاتی، لجستیکی و اطلاعاتی تروریست‌های تکفیری را افشا کرد.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی از اضافه شدن ژنرال‌هایی از ایالات‌متحده آمریکا، ترکیه و عربستان به صف تروریست‌های داعشی خبر داد و نتیجه این عملیات مشترک را حادثه خان طومان دانست.

متن یادداشت فرمانده کل سپاه پاسداران در دوران مقدس به این شرح است:

در حلب ارتش ترکیه و عربستان با پول‌های قطری و تسلیحات آمریکایی در حمایت از جبهه النصره و جیش الفتح و سایر گروه‌های تکفیری کاملاً فعال هستند. آنها مدت بیش از پنج سال است که امنیت و آرامش را از مردم سوریه ربوده و ناامنی را در منطقه گسترش داده‌اند. اسلحه، مهمات، پول و غذا از مرزهای جنوبی و از بندر اسکندرون ترکیه به دست آنها می‌رسد. همچنین از طریق کشتی از عربستان و قطر به آنها کمک می‌شود .

اخیراً منابع خبری تائید کرده‌اند که تعدادی از ژنرال‌های ترکیه، عربستان و آمریکا که متخصص در جنگ‌های ویژه هستند به تکفیری‌ها اضافه‌ شده‌اند و در واقع عملیات خان طومان را آنها هدایت کردند. اکنون موضوع حلب برای عربستان و ترکیه حیثیتی شده، بنابراین با تمام توان در آنجا دخالت می‌کنند. در واقع حلب آخرین زورآزمایی مقاومت و متجاوزین است.

در مقابل آنها، ارتش سوریه تنها با کمک مستشاران ایرانی در حال مقاومت است. حمایت‌های روسیه مدت کمی یعنی مدت شش ماه انجام شد و بعداً هم عمدتاً به کشور خود برگشتند ولی خدای متعال پشتیبان مظلوم است و پیروزی از آن ملت و دولت سوریه و جبهه مقاومت خواهد بود.

کد خبر : ۳۷۰۳۷۴