خبرگزاری کار ایران

درخواست «سدا» از وزیر کشور؛

دلایل تغییر ناگهانی استاندار خوزستان به‌طور شفاف اعلام شود

سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان در نامه‌ای به وزارت کشور درخواست کرد که دلایل تغییر ناگهانی دکتر مقتدایی از سمت استانداری خوزستان به طور صریح و شفاف اعلام شود.

به گزارش ایلنا، متن نامه سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان به شرح زیر است:

وزیر محترم کشور
با عرض سلام و تبریک اعیاد شعبانیه

ابتدا لازم است از زحمات بی‌شائبه حضرتعالی و همکاران شما در وزارت کشور) به‌ویژه عزیزان نیروی انتظامی که زمینه‌ساز برگزاری انتخاباتی امن، سالم و باشکوه، بودید تشکر و قدردانی کنیم.

در خصوص تغییر غیرمنتظره استاندار خوزستان و گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب استاندار جدید چند نکته را خدمت شما مطرح می‌کنیم به امید آنکه مورد توجه قرار گیرد:

پیشنهاد می‌شود دلایل تغییر ناگهانی دکتر مقتدایی از سمت استانداری خوزستان به طور صریح و شفاف اعلام شود. به هرحال این حق مردم است که بدانند دلایل وزارت کشور برای تغییر عالی‌ترین مقام اجرایی استان چه بوده است.

 خوزستان سرزمین عجیبی است، پر از تناقضات. پر از قابلیت‌ها و فرصت‌ها، تهدید‌ها، ضعف‌ها. هنوز پیامدهای ۸ سال جنگ تحمیلی و ملاحظات امنیتی بر این استان سایه افکنده است. با این وصف ضروری است در انتخاب استاندار خوزستان دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد. به‌ویژه ضروری است مطالبات مردمی و فضای عمومی شهروندان به‌ویژه در شرایط فعلی مد نظر باشد.

 در خصوص انتخاب استاندار جدید توجه به موارد زیر می‌تواند کمک کننده باشد:

ب- تحلیل رفتار انتخاباتی مردم خوزستان در انتخابات نشان می‌دهد که گرایش عمومی مردم به رویکردی اعتدال گرایانه است که اهتمام اصلی خود را صرف ارتقا رفاه عمومی مردم و ایجاد آرامش و رونق اقتصادی نماید.

 بحران آب و مسائل مرتبط با انتقال آب، مشکلات محیط زیستی بویژه موضوع ریزگرد‌ها، بیکاری، ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی، بحران مهاجرت از استان، آسیب‌های اجتماعی، جذب سرمایه و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض مسائل مهمی هستند که استاندار آتی خوزستان باید در چارچوب گفتمان اعتدال سیاست مشخص و راهبردی برای مواجه با آنان داشته باشد.

در پایان سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان استان خوزستان (سدا) به عنوان یکی از تشکل‌های عضو ائتلاف امید تاکید می‌کند که تدبیر دولت امید باید این باشد که سکانداری استانداری خوزستان به فردی خوزستانی، کارآزموده و مجرب سپرده شود تا با محور قراردادن منافع ملی، درتامین منافع منطقه‌ای‌ کوشا باشد و در تصمیم‌گیری و اجرا مصادق اعتدالگرایی باشد و همچنین به رشد و توسعه همه‌جانبه و رعیت حقوق شهروندان تعهد داشته باشد.

سازمان دانشجویان و دانش آموختگان خوزستان – اردیبهشت ماه ۱۳۹۵

کد خبر : ۳۷۱۰۳۱