خبرگزاری کار ایران

دولت‌آبادی در نشست خبری مطرح کرد؛

برخورد با القای بدبینی به کارآمدی نظام و انتشار تصاویر غیراخلاقی

دادستان تهران از برخورد با انتشار تصاویر غیراخلاقی و القای بدبینی نسبت به کارآمدی نظام خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی در نشست خبری امروز خود با اشاره به موضوع مبارزه با جرایم اخلاقی و انتشار تصاویر خلاف در فضای مجازی گفت: ما آماده‌ایم با کمک دستگاه‌های مختلف با موضوع انتشار تصاویر غیراخلاقی برخورد کنیم.

او با اشاره به خبری در یکی از روزنامه‌ها در مورد دلایل قتل توسط یک نوجوان گفت: این نوجوان گفته بود که «وقتی تنها شدم دست به این قتل زدم»؛ لذا خانواده حواسش باشد که فرزندان آنها تنها نماند.

دادستان تهران با بیان اینکه فضای مجازی تبدیل به رسانه شده است؛ گفت: ما به عنوان قوه قضاییه با مواردی همچون نفی با ضدیت با قانون اساسی و اسلامیت و جمهوریت قانون اساسی، خدشه‌دار کردن استقلال کشور، تخریب و تحریف نظام؛ ترویج و القای بدبینی به کارآمدی نظام، افشای اخبار دسته‌بندی شده، ترویج قومیت‌گرایی؛ ایجاد اختلاف بین مردم و تضعیف نهادهای مختلف برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به تمرکز دشمنان علی الخصوص دشمنان غربی و سرویس‌های امنیتی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تصریح کرد: امروز دشمن از دو طریق جاذبه‌های جنسی و جاذبه‌های مالی برای  ترغیب و تشویق درآمدهای نامشروع در این فضا سرمایه گذاری می‌کند که بتواند نسلی بی اراده پرورش دهد، همچنین گروه‌های معاند انقلاب اسلامی احساس می‌کنند از این ظرفیت علیه انقلاب استفاده کنند.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه گزارش‌های ارائه شده از سوی مراجع رسمی از افزایش آمار جرائم در حوزه فضای مجازی خبر می‌دهد، گفت: آماری که امروز در وزارت کشور قرائت شد نشان می‌دهد که این آمار در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران بیان داشت: امروز فضای مجازی به یک بستر فعالیت جدی تبدیل شده است و اگر ما این تهدید را به فرصت تبدیل نکنیم در آینده با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به تهدیدها و آسیب‌های فضای مجازی افزود: شکستن حریم خصوصی، ریختن آبرو و انتشار عکس‌های محرمانه افراد، انتشار مطالب خلاف واقع و مبتنی بر جاذبه جنسی برای جذب مخاطب، انتشار مطالبی برخلاف موازین اسلامی و دینی و ... از جمله آسیب‌های فضای مجازی است.

جعفری دولت آبادی یادآور شد: امروزه در فضای مجازی شاهد افزایش چشمگیر و یا حنی توسعه و ترویج شبکه‌های مبتذل، مستهجن که خطر جدی برای خانواده‌هاست هستیم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران تصریح کرد: دادسرای تهران به عنوان یکی از بزرگترین دادسراهای کشور آمادگی دارد که در این مبارزه‌، حمایت‌های قضایی جدی را به عمل آورد و امیدواریم دستگاه‌هایی که متولی مسئول این کار هستند و بودجه‌ها را دریافت می‌کنند و وظیفه رسمی در رصد و نظارت و پایش این فضا را دارند، بهتر به وظایف خودشان عمل کنند تا هم تذکرات رسمی از مقامات ارشد شنیده نشود و هم مردم بتوانند به راحتی و ایمن در این فضا فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: امروزه وظیفه داریم که این فرصت فضای مجازی را از یک تهدید یه یک فرصت برای نظام تبدیل کنیم و دادسرای تهران آمادگی دارد که در این زمینه کمک کند.

دادستان تهران ادامه داد: ظرف دو سال گذشته در حوزه مبارزه با آرایشگاه‌ها و مزون‌های مرتبط با مدلینگ کارهای خوبی انجام شده است و دو پرونده عنکبوت یک و عنکبوت دو توسط سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای و همکارانمان کلید خورد، ‌ حدود ۵۰ آرایشگاه، ‌ ۵۰ مزون و ۵۰ آتلیه عکاسی تحت شاخه اطلاعاتی و قضایی در آمدند ودستگیری‌های انجام و صفحات زیادی بسته شد.

کد خبر : ۳۷۱۴۶۲