خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سپاه:

آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز ۲۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

سخنگوی سپاه از برگزاری مراسم پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز در روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) در ستاد فرماندهی کل سپاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار رمضان شریف با اعلام خبر برگزاری آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز در روز چهارشنبه (۲۹ اردیبهشت) گفت: این جشنواره با شعار «سرباز، مظهر بصیرت، مدافع ولایت و نماد مقاومت» با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری و سربازان برگزیده سازمانهای نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز که مزین به نام حضرت علی اکبر (ع) می‌باشد با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه و حضور بیش از سه هزار نفر از سربازان نمونه سازمانهای نیروهای مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی در مجموعه فرهنگی - ورزشی امام علی (ع) ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار می‌شود.

سردار شریف با اشاره به اهداف برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز حضرت علی اکبر (ع) گفت: تجلیل، تکریم و ارائه الگوهای موفق و بر‌تر به جامعه سربازان نیروهای مسلح و فرهنگ سازی با تأکید بر ارزش‌ها و آموزه‌های اسلامی، انقلابی و ملی از اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه آیین تجدید میثاق سربازان با آرمانهای بنیانگذار انقلاب اسلامی امروز با حضور یگانهای نمونه سازمانهای نیروهای مسلح اعم از ستاد کل، ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی در مرقد مطهر امام راحل برگزار شد، اضافه کرد: در آیین پایانی هشتمین جشنواره جوان سرباز از ۴۸ برگزیده سازمانهای نیروهای مسلح شامل ۳۶ سرباز و۱۲ کادر نمونه تجلیل می‌شود که این منتخبین پس از برگزاری جشنواره‌های مقدماتی در سطح یگان و رده‌های استانی سازمان‌ها به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

وی با اشاره به محورهای برگزاری هشتمین جشنواره جوان سرباز گفت: منتخبین این جشنواره در ۱۰ محور شامل «سرباز، دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «سرباز، ایثارگری و فداکاری، شهید، جانباز»، «سرباز، وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته»، «سرباز، امور فرهنگی، هنری و تبلیغات»، «سرباز، خلاقیت، ابتکار و فناوری»، «سرباز، ورزش و تربیت بدنی»، «سرباز، نظم و انضباط اجتماعی»، «سرباز، دینداری و بصیرت»، «سرباز، مسئولیت پذیری و خانواده»، «سرباز، سازندگی و تفکر بسیجی» برگزیده شده‌اند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: هشتمین جشنواره جوان سرباز بمنظور ارتقای روحیه و انگیزه خدمتی، تقویت نگرش مثبت نسبت به جامعه سربازی، افزایش پویایی و نشاط و هویت بخشی، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری سربازان و ارتقای سطح منزلت و قداست خدمت وظیفه عمومی در جامعه و کشور برگزار می‌شود.

سخنگوی سپاه برگزاری این جشنواره را الگوسازی مناسب برای جوانان سرباز و کمک در جهت رشد و ارتقای هدفمند آنان توصیف و تصریح کرد: ارزش گذاشتن به اندیشه و کارکردهای سازنده جوانان سرباز در تمامی عرصه‌ها، شناسایی جوانان متعهد و توانمند و برنامه ریزی مناسب برای سازماندهی و حمایت از آنان، زمینه سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید، آینده جوانان و نیز تقویت و تعمیق انسجام، وحدت و یکپارچگی در نیروهای مسلح از دیگر اهداف برگزاری هشتمین جشنواره جوان حضرت علی اکبر (ع) می‌باشد.

بر اساس این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علاوه بر میزبانی هشتمین جشنواره جوان سرباز میزبان اولین و چهارمین جشنواره سرباز در سالهای ۱۳۸۸ و ۱۳۹۱ را نیز برعهده داشته است.

کد خبر : ۳۷۱۴۹۲