خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

از تشکیل سازمان‌های موازی مبارزه با فساد استقبال نمی‌کنیم

وزیر دادگستری گفت: ما از تشکیل سازمان‌های موازی برای مبارزه با فساد استقبال نمی‌کنیم و معتقدیم چنین اقداماتی نه‌تن‌ها موجب کند شدن روند فعالیت‌ها خواهد شد، بلکه خود، منجر به توسعه و ازدیاد فساد می‌شوند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در هفتمین جلسه مرجع ملی کنوانسیون مبارزه با فساد، ضمن تبریک اعیاد خجسته شعبانیه و میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) از همکاری و تعاملات مثبت مسئولان دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف فعال در حوزه مبارزه با فساد، تقدیر و تشکر کرد.

از توسعه فساد جلوگیری کرده‌ایم

وزیر دادگستری درباره وضعیت مبارزه با فساد در کشور تصریح کرد: در حال حاضر نمی‌توان گزارش مفصلی درباره بهبود نظامات مالی و اداری کشور ارایه کرد؛ چرا که در این حوزه‌ها نیازمند جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق تری هستیم، اما می‌توانیم بگوییم که با همت مسئولان، از توسعه فساد جلوگیری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حس مثبت اجتماعی در مبارزه با فساد هنوز زنده نشده؛ چراکه در مرحله اصلاح زیرساخت‌ها و سامانه‌ها هستیم، افزود: خوشبختانه دیگر شاهد حوادث ناگواری که در سال‌های گذشته رخ داده بود نبوده‌ایم و مواردی از تخلفات که گزارش می‌شوند، قابل قیاس با حجم گسترده مفاسد سال‌های پیش نیست.

پورمحمدی به مساله توقیف اموال کشور توسط امریکا اشاره و اظهار کرد: این روز‌ها شاهد پرونده یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری توقیف اموال کشور در امریکا بوده‌ایم که خلاف تمام قواعد حقوقی است و این اقدام چیزی جز قداره‌بندی یک کشور زورگو نیست؛ اما تاسف بیشتر ما از این بابت است که در این خصوص اهمال شده و با بی‌تفاوتی در این باره عمل شده است.

از تشکیل سازمان‌های موازی مبارزه با فساد استقبال نمی‌کنیم

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: ما از تشکیل سازمان‌های موازی برای مبارزه با فساد استقبال نمی‌کنیم و معتقدیم چنین اقداماتی نه تنها موجب کند شدن روند فعالیت‌ها خواهد شد بلکه خود، منجر به توسعه و ازدیاد فساد می‌شوند، از این رو همانگونه که نیروی انتظامی بخشی از ظرفیت‌های قابل توجه خود را معطوف به مبارزه با فساد کرده است، دیگر دستگاه‌ها در کشور نیز می‌بایست در این خصوص به وظایف خود عمل کنند و با اقدامات عملی، پیشگیرانه و بصورت یکپارچه در جهت ریشه‌کن کردن فساد تلاش کنند و البته هماهنگی یک ضرورت همیشگی است.

کد خبر : ۳۷۲۳۷۱