خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری:

سربازان عنصر مهم قدرت دفاعی کشور هستند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: سربازان عنصر مهم قدرت دفاعی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار مسعود جزایری در هشتمین جشنواره سرباز جوان گفت: خوشبختانه امروزه این جشنواره مراحل تکاملی خود را طی می‌کند. به این جشنواره نباید از منظر یک مناسبت نگاه کرد بلکه باید با توجه به مراحل بلوغ آن، فرصتی به دست آمده تا مجددا به سرباز و سربازی در نهادهای مربوطه توجه شود.

وی ادامه داد: ازین منظر این جشنواره تابعی برای ارتقای مقام سربازی است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سرباز یکی از عناصر اصلی مهم قدرت در جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: لازم است دستگاه‌ها هرچه می‌توانند تلاش کنند تا مقام سرباز ارتقا یابد. تقاضا داریم دست اندرکاران لشکری و کشوری به این مساله اهتمام داشته باشند.

جزایری با بیان اینکه سرباز یعنی جوان برومند پایدار دلسوز فهیم تحصیلکرده و متخصص که باید قدر دانسته شود، تصریح کرد: درباره سربازی در جامعه رسوباتی وجود دارد که مبتنی بر پیشینه تاریخی است. این چالش باید برطرف شود، زیرا سرباز یک عنصر مهم قدرت دفاعی کشور است که در زمان دفاع مقدس ضرورت حضور آن محرز شد.

این فرمانده عالی نظامی با بیان اینکه حفظ طراوت و عزت سرباز برای همه واجب است، خاطرنشان کرد: در این‌باره نباید صرفا به شعار اکتفا کرد و باید زمینه عملی طراوت و عزت سربازان و جوانان فراهم شود.

جزایری با تاکید براینکه قدر سرباز و سربازی باید در جامعه دانسته شود، ابراز داشت: جامعه باید به سرباز خود افتخار کند. امروز اینگونه نیست و باید مشکل رفع شود.

کد خبر : ۳۷۲۳۷۵