خبرگزاری کار ایران

زارعان:

غیرممکن‌ها را ممکن ساخته‌ایم

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه فعالیت‌های صنعت هسته‌ای در عرصه‌های گوناگون هیچ زمانی متوقف نخواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بلندمدت و کوتاه‌مدت شاهد دستاوردهای نوین صنعت هسته‌ای همچون گذشته خواهیم بود.

به گزارش ایلنا، علی‌اصغر زارعان معاون سازمان انرژی اتمی ایران با حضور در جمع مدیران و متخصصین مجتمع آب سنگین و راکتور اراک از تاسیسات و آزمایشگاه‌های این سایت بازدید کرد.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و اشاره به نام‌گذاری سال 95 توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» اظهار داشت: همه باید با تلاش مجاهدانه و نیت خالصانه، در انجام وظایف و ماموریت‌های محوله در راستای توسعه و پیشرفت صنعت هسته‌ای گام برداریم.

فعالیت‌های صنعت هسته‌ای هیچ زمانی متوقف نخواهد شد

زارعان در این نشست با اشاره به تشریح اهمیت اجرای برجام در فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی و تاثیرات مثبت آن در برنامه‌های آتی سازمان عنوان کرد: فعالیت‌های این صنعت در عرصه‌های گوناگون هیچ زمانی متوقف نخواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بلندمدت و کوتاه‌مدت شاهد دستاوردهای نوین صنعت هسته‌ای همچون گذشته خواهیم بود.

معاون سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: راهبردها و سیاست‌های اجرایی سازمان کاملاً روشن و مشخص است و ما در راستای تحقق آن با اقتدار حرکت می‌کنیم تا به نتایج قابل انتظار دست پیدا کنیم.

زارعان با قدردانی از زحمات متخصصین و مدیران سایت هسته‌ای اراک، بر لزوم اجرای با کیفیت پروژه‌ها و فعالیت‌ها تاکید و خواستار عدم توجه به شایعه‌پراکنی‌ها و جوسازی برخی رسانه‌های بیگانه برای بی‌ارزش جلوه دادن تلاش‌های صورت گرفته شد.

کیفیت و استانداردسازی محصول برای ما بسیار مهم است

وی به گسترش و معرفی محصولات استراتژیک در بازارهای بین‌المللی و صادرات آنها به کشورهای اروپایی و معرفی ایران به عنوان دارنده محصولات پیشرفته صنعت هسته‌ای اشاره و بیان کرد: طرف مقابل قبلاً ابهاماتی در خصوص کیفیت آب سنگین تولیدی مطرح می‌کرد که پس از تست‌های فنی در آزمایشگاه‌ها از جمله آزمایشگاه ساواناریور، خلوص و کیفیت این محصول استراتژیک تائید شد.

معاون سازمان انرژی اتمی ادامه داد: برای ما کیفیت و استانداردسازی محصول بسیار مهم است و به دنبال استانداردسازی در تمام فعالیت‌ها و حضور فعال‌تر در بازارهای جهانی هستیم.

غیرممکن‌ها را ممکن ساخته‌ایم

زارعان با تاکید بر گسترش ارتباط این صنعت با مراکز علمی و پژوهشی و استفاده از فرصت‌های موجود در ارتباط با دانشگاه و صنایع مرتبط، گفت: با تلاش مضاعف و سخت‌کوشانه کارکنان خدوم سازمان انرژی اتمی غیرممکن‌ها را با توکل به خدا تاکنون ممکن ساخته‌ایم و بر این باوریم که مبارزه با نظام سلطه و بدخواهان نظام جز با کار و تلاش میسر نخواهد شد.

در ادامه معاون سازمان در دیدار با متخصصین و کارکنان سایت، از تاسیسات تولید اکسیژن 18 و محصولات دوتره بازدید کرد و اظهار داشت: تولید و توسعه محصولاتی که تکنولوژی آنها در اختیار معدود کشورهای پیشرفته است، از افتخارات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی در منطقه غرب آسیا بوده و این مهم با هدایت و منویات مقام معظم رهبری و مدیران و کارکنان دلسوز و پرتلاش مجموعه به ثمر رسیده است.

زارعان درخصوص پیش‌بینی آینده پروژه راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک عنوان کرد: ایجاد تعامل و همکاری در زمینه ساخت راکتور با کشورهای دیگر از دستاوردهای برجام است و این پیام را می‌رساند که کشورهایی که روزی بر تعطیلی کامل این راکتور اصرار داشتند، هم‌اکنون علاوه بر پذیرش این راکتور در بازطراحی آن شرکت خواهند کرد.

در پایان زارعان ضمن پاسخگویی به سوالات حاضرین، تاکید کرد: توجه به کرامت انسانی کارکنان و متخصصین از اهداف اصلی صنعت هسته‌ای است و ما هر چه بتوانیم در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

کد خبر : ۳۷۲۸۲۲