خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو:

مشکلات خاورمیانه باید توسط دولت‌های منطقه بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۰۲۴

سفیر ایران در مسکو مداخلات دیگر کشورها در خاورمیانه را زمینه‌ساز مشکلات بیشتر خواند و گفت: مشکلات خاورمیانه باید توسط دولت‌های منطقه بررسی شوند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در شانزدهمین کنفرانس علمی بین‌المللی لیخاچف که به میزبانی دانشگاه علوم انسانی و اجتماعی سن پترزبورگ انجام شد، امروز (جمعه) در جلسه «همکاری بین دولتی در مبارزه با تروریسم» با بیان اینکه تروریسم تهدیدی برای کل جامعه جهانی است، اظهار داشت: اگر مشکلی در خاورمیانه ایجاد شود تنها در یک منطقه محدود نمی‌شود و به دیگر مناطق هم سرایت می‌کند. بر این مبنا، اتخاذ یک رهیافت مشترک برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از حمایت از تروریسم ضروری است.

وی با اشاره به انقلاب‌های مردمی در کشورهای خاورمیانه، از حمایت نکردن غرب از خواسته‌های مردمی در برخی کشورهای این منطقه انتقاد و تصریح کرد: استانداردهای دوگانه موجب نارضایتی مردم و دولت‌ها می‌شود.

سفیر ایران در مسکو افزود: اگر کشوری در صحنه بین‌المللی، تنها منافع ملی خود را دنبال کند، نقش چندانی نمی‌تواند ایفا کند. اولویت به منافع ملی داده می‌شود.

سنایی سپس به مشکل فلسطین به عنوان یک مساله دردناک در خاورمیانه پرداخت و تداوم کشتار مردم و به ویژه کودکان فلسطینی را نمونه‌ای از حمایت‌ها از تروریسم دانست.

وی همچنین مداخلات در خاورمیانه را زمینه‌ساز مشکلات بیشتر خواند و گفت: مشکلات خاورمیانه باید توسط دولت‌های منطقه بررسی شوند.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه شناسایی شیوه‌های مقابله با تروریسم را یکی از اولویت‌های مهم دنیای معاصر خواند و در این زمینه رویدادهای خاورمیانه به ویژه در سوریه را مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار داد.

وی گفت: مقابله با تروریسم باید با تلاش مشترک دولت‌ها انجام شود و باید این کار را بدون استانداردهای دوگانه انجام داد. نمی‌توان تروریسم را به خوب و بد تقسیم کرد و مدعی شد که تروریسم خوب می‌تواند در راستای برخی برای دستیابی به دستاوردهای ژئوپلتیک باشد.

معاون وزیر خارجه روسیه سپس از متوقف شدن همکاری‌ها در چهارچوب شورای ناتو - روسیه و همکاری اتحادیه اروپا و روسیه انتقاد کرد و خبر داد که کشورهای غربی از کمبودهای وضعیت موجود آگاه شده‌اند و تلاش‌هایی را برای بازسازی تلاش‌های مشترک در مبارزه با تروریسم آغاز کرده‌اند.

گاتیلوف همچنین به منازعه اعراب - اسراییل پرداخت و این منازعه را موجب وخیم‌تر شدن اوضاع در خاورمیانه برشمرد.

وی با اشاره مجدد بر ضرورت بر تلاش‌های مشترک دولت‌ها، بر استفاده از سکوی سازمان ملل در این مسیر تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز