خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای مطرح شد؛

حمایت حزب همبستگی از ریاست عارف بر مجلس دهم

حزب همبستگی ایران اسلامی در حمایت از ریاست عارف در مجلس دهم بیانیه‌ای صادر و تصریح کرد که انتظار داریم نمایندگان منتخب لیست امید و اعتدال به میثاق خود با اصلاح‌طلبان پایبند باشند.

به گزارش ایلنا، در بخشی از بیانیه حزب همبستگی آمده است: مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی خاتمه یافت که ملت غیور ایران با حضور حماسی و هوشمندانه در پای صندوق های رای یک بار دیگر نماد مردم سالاری دینی را به منصه ظهور رساند. مردمسالاری دینی یکی از  دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که در راستای وحدت مردم شکل گرفته و مظهر اراده ملت مسلمان ایران و دخالت مردم در حق تعیین سرنوشت خود در اداره حکومت و جامعه و تبلور جمهوریت نظام است.

در بخش دیگری از این بیانیه چنین آمده است:

با تکمیل حماسه مردم و تعیین تکلیف تمام کرسی‌های پارلمان ، موضوع ریاست مجلس دهم  به عنوان موضوعی تاثیرگذار در تبلور خواست و اراده مردم از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و شکی نیست که برای داشتن مجلسی مقتدر به حضور چهره‌های سیاسی کار آمد که سابقه اجرایی روشنی داشته باشند نیاز است، بنا بر این  با توجه به پیروزی طیف اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در انتخابات مجلس و اقبال عمومی به لیست امید در سراسر کشور تصدی پست ریاست مجلس توسط یک اصلاح‌طلب  امری بدیهی به نظر می‌رسد. طبیعتا نمایندگان مردم، هر چقدر با رای بالاتری به مجلس راه یابند، مجلس به عنوان عصاره فضایل ملت، از اقتدار بیشتری برخوردار خواهد بود و در تحقق مطالبات مردم بهتر می‌تواند نقش‌آفرینی کند. در شرایط حاضر که  مردم با رای خود خواستار تغیرات گسترده در پارلمان شده اند بدیهی است که خواست ملت باید در تعیین ریاست مجلس نیز متبلور شود. در خصوص ریاست مجلس دهم منصفانه ترین راه رجوع به میزان آراء و توجه به غلبه گفتمانی افراد راه یافته و گرایش‌های حزبی آنان است.

حزب همبستگی در ادامه بیانیه خود عارف را از شخصیت‌های تاثیرگذار، توانمند و مورد وثوق نظام توصیف کرده که در عرصه‌های گوناگون از جمله معاون اولی ریاست جمهوری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و پیروزی دولت تدبیر و امید، نقش قابل ملاحظه‌ای  داشته است و همچنین تاکید شده که از آنجا که سرمایه اعتماد مردم که به حق یک امانت الهی است، بر دوش فردی اصلاح‌طلب  و مجرب قرار گرفته، انتظار داریم نمایندگان منتخب لیست امید و اعتدال به میثاق خود با اصلاح‌طلبان پایبند بوده و  شایسته‌سالاری را مد نظر قرار داده و با توجه به  میزان آرای ملت در خصوص ریاست مجلس یا هیات رئیسه اقدام کنند.

در پایان این بیانیه چنین آمده است: حزب همبستگی ایران اسلامی با توجه به در پیش بودن استقرار منتخبان مجلس دهم در بهارستان حمایت قاطع  خود را از ریاست محمدرضا عارف در مجلس دهم و انتخاب اعضای هیات رئیسه با گرایش اصلاح‌طلبی  اعلام می‌دارد.

کد خبر : ۳۷۳۲۷۷