خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

خاطره خوبی از مجلس نهم ندارم/ ایجاد دوقطبی در ریاست مجلس به صلاح نیست

نماینده منتخب مردم رشت در خصوص دو قطبی شکل گرفته برای کرسی ریاست مجلس گفت: برخی برای منافع خودشان جهت تصاحب بعضی کرسی‌ها، طرف مقابل را داغ می‌کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، به بیان برخی خطرات ناشی از عدم تعامل برای ریاست مجلس و ایجاد دو قطبی عارف لاریجانی پرداخت و با اشاره به شکل‌گیری دو قطبی عارف-لاریجانی در آستانه انتخابات داخلی مجلس برای کرسی ریاست خاطر نشان کرد: آنچه که امروز رخ داده است خاطره دوره نهم مجلس را در ذهن تداعی می‌کند. در مجلس نهم ما  ابتدا فکر میکردیم دو قطبی و تضارب آرا می‌تواند مؤثر باشد، ولی بعدها دیدیم تبدیل به کینه‌توزی و انتقام‌گیری شد و نتیجه بسیار بسیار بدی از آن گرفتیم که خاطره بدی هم از آن مجلس دارم.

جعفرزاده ادامه داد: در این ماجرا نیز در ابتدا مشکل خاصی احساس نمی‌کردیم اما به محض شروع این تخلفات و بداخلاقی‌ها اتفاقی که افتاد این بود که به نظر می‌رسید ادامه این بداخلاقی‌ها نظیر پخش شایعات ممکن است منجر به ایجاد کدورت در بین دو طرف شود و این کدورت‌ها زمانی که ما میدانیم باید چهار سال با هم کار کنیم ایجاد مشکل می‌کند.

نماینده منتخب مردم رشت با بیان اینکه باید از اول تعامل می‌شد و در این بازی نمی‌افتادند گفت: باید مانند مجلس نهم مشخص می‌شد که برای مثال کاندیدای اصلی آقای لاریجانی است و یک نفر هم به شوخی کاندیدا می‌شد و تمام می‌شد.

او همچنین ضمن بیان اینکه آقای عارف و لاریجانی نباید وارد ایجاد جریان دوقطبی شوند، افزود: این به صلاح مجموعه اصلاح‌طلبان نبود، اما به هر جهت الان با شدت گرفتن این دوقطبی، جریان از حالت تعارف خارج شده حالت جدیت به خود گرفته است.

جعفرزاده با بیان اینکه برخی برای منافع خودشان جهت تصاحب برخی کرسی‌ها، طرف مقابل را داغ می‌کنند، گفت: بنده احساس خوبی در مورد ادامه این بازی ندارم و پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر این مسئله تمام شود. به دلیل خاطره تلخی که در مجلس نهم دارم دوست داشتم مجلس دهم با تفاهم پیش برود و امیدوارم به این شکل هم پیش برود.

او درباره دیدار احتمالی عارف و لاریجامی جهت تعامل و گفت‌وگو حول محور ریاست مجلس نیز گفت: ظاهراً دیداری تا به امروز نداشته‌اند و در حد تماس تلفنی بوده است.

نماینده دوره دهم مجلس با تاکید براینکه الان برای دیدار بین لاریجانی و عارف دیر شده است، یادآور شد: الان لشکرکشی‌ها شده, سربازان مشخص شده‌اند، همه وسط زمینند و داور هم سوت بازی را زده و بازی هم شروع شده است. ای کاش از اول باهم می‌نشستند و تدبیر می‌کردند که وارد چنین فضایی نشوند.

او خطر این عدم تعامل را در ایجاد کدورت‌ها و اتهام‌زنی‌ها و ایجاد چهار سال تنش به دلیل دلخوری‌های ناشی از این رقابت ارزیابی کرد و گفت: از طرفی کسی که در این رقابت پیروز می‌شود به دنبال‌ این است که کمیسیون‌ها و کرسی‌های حساس بیشتری را از فراکسیون‌ها بگیرد وطبیعتا برنده این رقابت حق خودش می‌داند.

کد خبر : ۳۷۳۵۹۷