خبرگزاری کار ایران

تلاش وزیر احمدی‌نژاد برای حضور در هیات رییسه؛

برنامه‌ریزی پایداری‌ها برای مجلس دهم

برهم زدن نقشه‌هایی که تندروها برای مجلس تدارک دیده‌اند، کار دشواری نیست؛ فقط مستلزم آن است منیت‌ها کنار گذاشته شود و عقلای دو جناح برای هیات رئیسه به اجماع برسند تا تندروها نقشی در معادلات هیات رییسه نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «جبهه پایداری»  از لحاظ قانونی در قد و قامت یک جبهه سیاسی نیست اما با توجه به عمر کوتاه خود توانسته در وزن‌کشی‌های سیاسی  سهمی برای خود داشته باشد. از سویی این روزها این جبهه حال و روز خوبی ندارد زیرا یکی از پایگاه‌های اصلی خود را از دست داده و تنها چند نیروی انگشت‌شمارشان در بهارستان ماندگار شده‌اند و وضعیتی ایجاد شده که این سوال پیش می‌آید که افراطیون اردوگاه اصولگرایی چه خواهند کرد؟

با بررسی رفتارهای سیاسی تندروهای اصولگرایی که زمانی به محافظه‌کاران معروف بودند می‌توان به این نتیجه رسید که این گروه بعد از شکست خوردن در هر انتخاباتی نا امید نمی‌شوند و علیرغم برنامه‌ریزی برای انتخابات‌های پیش‌ رو، به‌دنبال گرفتن حداقل امتیازها از قدرت با کمترین سر و صداها  هستند؛ آنها زمانی که قدرت داشته باشند در رسانه‌ها نیز هیاهو به پا می‌کنند اما وقتی قدرت خود را از دست بدهند؛ به‌دنبال گرفتن حداقل امتیازها می‌روند و سیاست سکوت را در پیش می‌گیرند تا به اهداف خود برسند.

در حال حاضر نیز تندروهای اردوگاه اصولگرایی با در پیش گرفتن همین سیاست در پی رخنه در هیات رییسه مجلس دهم هستند. پایداری‌ها با سوءاستفاده از غفلت فراکسیون امید در قبال سایر کرسی‌های هیات رئیسه و معطوف شدن همه نگاه‌ها به سوی ریاست مجلس، به یکی از کرسی‌های نایب رئیسی و دبیری هیات رئیسه چشم دوخته‌اند.

دو گزینه بالقوه پایداری برای هیئت رئیسه

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی‌نژاد به عنوان جدی‌ترین گزینه رخنه پایداری‌ها در هیات رئیسه مجلس آن‌هم در کسوت نایب رییسی مطرح است. پر واضح است حاجی‌بابایی ضعیف‌ترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب است که علیرغم ضعف‌های فراوان در دوران مدیریت آموزش و پرورش در مجلس دهم به‌عنوان سرشاخه پایداری‌ها مطرح است.حاجی‌بابایی یکی از اعضای جبهه یکتا نیز هست و جزو آن دسته از وزرای احمدی‌نژاد است که همچنان با او رابطه نزدیکی دارد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده‌ای که گفته شد از فراکسیون رهروان ولایت اخراج شده، در مجلس دهم در کنار حاجی بابایی به‌عنوان مهره‌های اصلی تندروها نقش ایفا خواهند کرد، در مجلس دهم با توجه به حذف نیروهای اصلی تندرو یکی از اعضای اصلی این جریان به حساب خواهد آمد.

نقوی حسینی که لحظه‌ای از جنجال‌های رسانه‌ای غافل نبود، این روزها سکوت اختیار کرده است! شاید به او دیکته شده که خاموشی مصلحت است تا کرسی دبیری برایش میسر شود.

آیا پایداری‌ها موفق می‌شوند؟

یکی از منتخبان مجلس که در لیست امید حضور دارد، معتقد است برهم زدن نقشه‌هایی که تندروها برای مجلس تدارک دیده‌اند، کار دشواری نیست؛ فقط مستلزم آن است منیت‌ها کنار گذاشته شود و عقلای دو جناح برای ۱۱ عضو دیگر هیات رئیسه به اجماع برسند تا تندروها نقشی در معادلات هیات رییسه نداشته باشند.

کد خبر : ۳۷۳۶۳۷