خبرگزاری کار ایران

سفیر کشورمان در مسکو:

فرصت مناسبی برای افزایش همکاری‌های ایران و روسیه فراهم شده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: رییسان جمهوری دو کشور تصمیم های زیادی برای توسعه فراگیر روابط دو کشور گرفته اند.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه امروز (سه شنبه) در همایش تجاری بازرگانان ایرانی و روسی در مسکو اظهار کرد: اکنون برای تمامی دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف دخیل در توسعه روابط اقتصادی دو کشور این فرصت فراهم شده که از امکانات موجود برای افزایش همکاری‌های تجاری بهره ببرند.

سفیر کشورمان ادامه داد: بخش دیپلماسی فعالیت‌ها و اقدام‌های بسیار گسترده‌ای را برای دستیابی به توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی ایران و روسیه انجام داده است که ادامه خواهد یافت.

او با تاکید بر وجود فرصت‌های بسیار برای توسعه همکاری‌های در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی و بازرگانی بین دو کشور، ادامه داد: روسای جمهوری ایران و روسیه تصمیم‌های زیادی را در این زمینه اتخاذ و بسیاری از مشکلات را حل کرده‌اند.

در همایش دو روزه مسکو بیش از ۲۰۰ تاجر، مقام ها و شخصیت‌های اقتصادی دو کشور مسائل مرتبط را بررسی و در حاشیه آن نیز برای افزایش روابط رایزنی می‌کنند.

هدف از برگزاری این همایش، شناخت بیشتر از توانمندی‌های بخش‌های مختلف تولیدی و امکانات ایران و روسیه در تامین نیازهای متقابل و همچنین معرفی فرصت‌های همکاری‌های بیشتر اقتصادی دو جانبه اعلام شده است.

در این همایش که به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع روسیه برگزار می‌شود، مدیران برخی موسسه‌های اقتصادی دو کشور از جمله بانک کشاورزی و اتحادیه تجاری و صنعتی روسیه شرکت دارند.

«همکاری های تجاری دو کشور: دشواری ها و چشم اندازها»، «نقش و جایگاه اقتصاد و بازار روسیه در جامعه همسود»، «شناسایی و بررسی نیازهای بازار روسیه»، «ویژگی بازار مصرف، ذائقه، سلیقه سنجی، نیازها و رفتار مصرف کنندگان و خریداران روسی» و «شیوه‌های تبلیغات و ایجاد برند در روسیه» از محورهای همایش مسکو است.

کد خبر : ۳۷۴۱۵۳