خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون شمخانی با دبیر شورای امنیت ملی افغانستان مطرح شد:

تاکید تهران و کابل بر تقویت همکاری‌های امنیتی برای مقابله با عناصر تروریستی در منطقه

معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی ایران و دبیر شورای امنیت ملی افغانستان بر تقویت همکاری‌های امنیتی به منظور مقابله با عوامل و عناصر تروریستی و بی‌ثبات‌ کننده منطقه‌ای تاکید کردند.

به گزارش ایلنا، در حاشیه هفتمین نشست بین‌المللی مقامات عالی‌رتبه امنیتی که در گروزنی مرکز چچن در روسیه برگزار شد، رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با حنیف اتمر، دبیر شورای امنیت ملی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ۲ طرف با ابراز رضایت از روند رو به رشد روابط فیمابین، تقویت همکاری‌های امنیتی به منظور مقابله با عوامل و عناصر تروریستی و بی‌ثبات‌ کننده منطقه‌ای را مورد تاکید قرار دادند.

حنیف اتمر دبیر شورای امنیت ملی افغانستان با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پذیرش پناهجویان افغانستان طی دهه‌های گذشته، ابراز امیدواری کرد این حمایت‌ها تداوم یافته و همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی توسعه یابد.

رضا سیف‌اللهی معاون دبیر شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز از گسترش همه‌جانبه روابط با کشور برادر افغانستان استقبال و برنامه‌ریزی برای تعیین موارد جدید همکاری را مورد تاکید قرار داد.

 

کد خبر : ۳۷۴۳۸۲