خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش برگزار شد

ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش ویژه بزرگداشت تکاوران دریایی مدافع خرمشهر، صبح امروز در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این همایش که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد و جمعی از فرماندهان عالی رتبه ارتش و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزارشد؛ از 150تعداد نفر از تکاوران و تفنگداران مدافع خرمشهر و تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع این شهر که نقش بی‌بدیل و محوری در 34 روز مقاومت خرمشهر داشتند، تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم فرماندهان و شخصیت‌هایی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر محمودی، معاون اجرایی فرماندهی کل ارتش، امیر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ، امیر برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر حیدری، رئیس کانون بازنشستگان نیروهای مسلح و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولان ارتش و سایر نیروهای مسلح حضور یافتند.

ابوترابی فرد طی سخنانی در این همایش گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس آموزگاران جهاد و شهادت و مردان همیشه ماندگار تاریخ پر افتخار انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: فتح خرمشهر آغاز پیروزی های پی در پی ارتش اسلام بود و نام و یاد شهدا در این عرصه پرافتخار خواهد درخشید.

ابوترابی فرد گفت: تمام افتخارات و دستاوردهای ایران اسلامی پس از عنایات خداوند سبحان، محصول دفاع مقدس است و دفاع مقدس محصول کار و عملکرد پرافتخار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت است.

وی در ادامه افزود: اقتدار و بالندگی جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه های سیاسی، اجتماعی و... و نیز قدرت بازدارندگی بالای جمهوری اسلامی نیز ناشی از عملکرد رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

ابوترابی فرد تصریح کرد: در دفاع مقدس همه نیروها درخشیدند و این دوران میدانی بود برای حضور درخشان همه نیروهای مسلح به ویژه تکاوران نیروی دریایی که در جنوب کشور و دفاع از خرمشهر و آبادان افتخارات زیادی خلق کردند.

وی در ادامه سخنانش افزود: بدون تردید تکاوران دریایی در ساعات اولیه تهاجم دشمن از همه توان خود برای جلوگیری از تجاوز دشمن استفاده کردند و هیمنه دشمن را که فکر می کرد می‌تواند یک روزه خرمشهر را به تصرف خود درآورد، فروریختند.

ابوترابی فرد، همچنین ایثار و مقاومت تکاوران دریایی در کنار سایر نیروهای مسلح در دفاع از خرمشهر را افتخاری ثبت شده در دل تاریخ دانست و گفت: ما امروز وارث افتخار آفرینی‌های رزمندگان غیور هشت سال دفاع مقدس هستیم و باید قدردان آنها به ویژه پیشکسوتان این دوران پر افتخار باشیم.     

 

کد خبر : ۳۷۴۴۴۶