خبرگزاری کار ایران

مقیمی:

تحقق اقتصاد مقاومتی جزء برنامه‌های اصلی وزارت کشور در سال ۹۵است

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در زمره سه برنامه اصلی وزارت کشور در سال ۹۵قرار دارد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در مراسم افتتاحیه همایش فرمانداران ساری اظهار کرد: انتخابات، آزمایش بسیار خوبی برای مسئولان بود به صورتی که تمامی گروه‌ها و افراد از برگزاری آن در شرایط مناسب و با مشارکت حداکثری مردم ابراز رضایت کردند.

وی با تشکر از زحمات فرمانداران، هیئت‌های اجرایی و یک میلیون نفری که در زمینه برگزاری انتخابات تلاش کردند، تصریح کرد: در سال ۹۵ سه موضوع جزء برنامه‌های اصلی وزارت کشور است که نخستین مورد تحقق اقتصاد مقاومتی است.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه فرماندار دارای تمامی خصوصیات خوب برنامه‌ریزی و رعایت نظم و مقررات در مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع، است، گفت: بررسی و ساماندهی مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع از موضوعات دوم و سوم مهم در سال ۹۵ است.

مقیمی با اشاره به اینکه باید مسئولیت خود را بشناسیم و خود را برای انجام آنها توانمند کنیم، اظهار کرد: همه باید برای کاهش مشکلات اجتماعی تلاش کرده و نخستین راه برای حل آن پذیرش این موضوع برای رفع مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه باید از این فرصت خدمت به دست آمده، خداوند را شاکر باشیم، خاطرنشان کرد: در طول ۸ سال از منابع کشور به خوبی استفاده نشده است.

معاون سیاسی وزیر کشور با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی به اقتصاد جامعه سامان می‌دهد، گفت: برای حل مشکلات باید برنامه داشته باشیم و در محدوده فعالیت خود مشکلات را شناسایی و برای برون رفت از مشکلات راه حل ارائه کرد.

مقیمی در ادامه با اشاره به اینکه فرماندار مسئول برقراری امنیت است و تمامی شرایط امن برای زندگی شخصی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه باید ایجاد شود، تصریح کرد: تامین معیشت مردم، ایجاد شغل و امنیت سرمایه‌گذاری از دیگر مسئولیت‌های فرمانداران در حوزه کاری است.

وی با بیان اینکه سلامت مردم و ایجاد فضای مناسب برای زندگی سالم و ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان نیز از دیگر وظایف فرمانداران است، افزود: دانش افزایی و ایجاد فضای مناسب برای تحصیل، مهارت آموزی، ایجاد پارک علم و فناوری و تلاش برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و حمایت از کارآفرینان از دیگر وظایف فرمانداران است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: فرمانداران باید مردم را امیدوار کنند، همیشه در دسترس بوده و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

کد خبر : ۳۷۴۶۵۰