خبرگزاری کار ایران

در دیدار رحمانی فضلی با همتای لهستانی انجام شد؛

امضای موافقتنامه مبارزه با تهدیدات جرائم سازمان یافته میان ایران و لهستان

وزیر کشور و رئیس مجلس سنای لهستان زمینه‌های همکاری تهران – ورشو را مورد گفت‌وگو و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور که به منظور امضای موافقتنامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته به لهستان سفر کرده است امروز -چهارشنبه- با «بوگدان بورسویچ» رئیس مجلس سنای لهستان دیدار کرد.

طرفین با اشاره به ٥٤٠ سال سابقه همکاری‌های سیاسی و روابط دو ملت ایران و لهستان و ظرفیت موجود و علاقه مندی مردم دو کشور، که مبنای خوبی برای توسعه و گسترش همکاری ها محسوب می شود، به تشریح زمینه های این همکاری پرداختند و بر اعتقاد راسخ رهبران دو کشور به توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی تأکید کردند.

در این دیدار رئیس مجلس سنای لهستان از حمایت جدی خود از توسعه همکاری های همه جانبه خبر داد و خواستار همکاری های بیشتر بین گروه های دوستی پارلمانی دو کشور شد.

رحمانی فضلی وزیر کشور در ادامه برنامه های سفر دو روزه خود به ورشو ، از بزرگترین مرکز آموزش مبارزه با جرایم سازمان یافته این کشور نیز بازدید کرد.

وی همچنین با حضور در'مرکز درمان و بازپروری معتادان ورشو' در جریان روند عملکرد این مرکز قرار گرفت.

امضای موافقتنامه امنیتی میان ایران و لهستان، دیدار با وزرای کشور،‌ امور دیجیتال و امور بین الملل نخست وزیری و نثار تاج گل به بنای یادبود تقدیر از ملت ایران در میزبانی از مهاجران لهستانی در جریان جنگ جهانی دوم از دیگر برنامه های وزیر کشور در این سفر بود.

رحمانی فضلی در سفر به ورشو با «ماریوش بلاشچاک» همتای لهستانی خود دیدار و ضمن تاکید بر توسعه بیشتر همکاری و تحکیم پیوندهای دوستی و ابراز نگرانی از گسترش جرائم سازمان یافته و تهدیدهای ناشی از آن، موافقتنامه 9 ماده ای را به منظور مقابله موثر با این تهدیدها امضا کرد.

کد خبر : ۳۷۴۶۶۹