خبرگزاری کار ایران

معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل عنوان کرد:

تأکید بر رعایت استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشورها در ماموریت‌های حفظ صلح

سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل بر رعایت استقلال سیاسی و تمامیت ارضی کشورها در ماموریت‌های حفظ صلح تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه بحث عمومی شورای امنیت این سازمان به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در خصوص همکاری بین ملل متحد و اتحادیه آفریقا در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در چارچوب فصل هشتم منشور ملل متحد سخنرانی کرد.

وی در سخنرانی خود گفت: جنبش عدم تعهد از توسعه همکاری بین سازمان ملل و سازمان‌های منطقه‌ای به ویژه اتحادیه آفریقا در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی تحت فصل هشتم منشور ملل متحد و سپردن ترتیبات مربوط به صلح و امنیت به بازیگران منطقه‌ای استقبال می‌کند.

نماینده کشورمان افزود: در این راستا تمایل و اراده رهبران آفریقایی برای رسیدن به هدف «آفریقای عاری از جنگ» در چارچوب ساختار پیشنهادی صلح و امنیت در آفریقا و نیز برنامه عمل 10 ساله آفریقا برای ظرفیت سازی در اتحادیه آفریقا قابل توجه است.

دهقانی اظهار داشت: در عین حال جنبش عدم تعهد تاکید می‌کند که در ایجاد و یا تمدید ماموریت‌های حفظ صلح لازم است که رضایت کشور میزبان، عدم استفاده از زور جز در مقام دفاع از خود و بیطرفی رعایت شده و همچنین حق حاکمیت ملی، استقلال سیاسی و تمامیت ارضی همه کشورها مورد احترام قرار گیرد و از ورود به موضوعاتی که در صلاحیت داخلی کشورهاست به شدت پرهیز شود.

کد خبر : ۳۷۴۷۲۲