خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ:

عربستان به دنبال ممانعت از ورود ایران به بازارهای جهانی است

بلومبرگ در گزارشی نوشت: عربستان در تلاش است تا از ورود ایران به بازارهای جهانی جلوگیری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی با تشویق هم‌پیمانان عربی خود در منطقه در تلاش است تا از تسهیل روابط اقتصاد جهان با ایران جلوگیری کرده و مانع سرازیر شدن سود حاصل از برجام به ایران شود

بر اساس این گزارش، عربستان که در توقف مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت های پنج به علاوه یک ناکام ماند، طرح جایگزین (پلان بی) خود را در راستای عدم دریافت سود حاصل از این توافق به ایران طرح‌ریزی کرده است.

عربستان ماه گذشته در جریان نشست فریز نفتی از ایجاد ثبات در قیمت نفت منصرف شد چرا که چنین رویکردی به افزایش سهم رقبای او در تولید و عرضه نفت در بازار ختم می‌شد.

بلومبرگ در گزارش خود یکی از تلاش‌های عربستان سعودی برای عقب نگه داشتن ایران در بازارهای جهانی را عدم قطعیت بانک‌های اروپایی در انجام معامله با ایران به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران دانسته است.

به گفته یکی از استاتید دانشگاه جرج تاون، توافق بر سر وضعیت جدید ایران در منطقه، چه به عنوان یک بازیگر موثر منطقه‌ای یا به عنوان یک بازیگر منزوی در منطقه چند سال به طول می‌انجامد. او تاکید می‌کند عربستان به عنوان یکی از طرفداران انزوای ایران در جهان احتمالا توفیقی به دست نخواهد آورد.

کد خبر : ۳۷۴۷۴۳