خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی به ایلنا خبر داد؛

سخنرانی سردار سلیمانی و لاریجانی در جلسه فراکسیون ولایت/ حامیان لاریجانی در مجلس چندنفرند؟

نماینده برگزیده مردم رشت در مجلس دهم با اعلام خبر برگزاری نشست عصر امروز فراکسیون اصولگرایان در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی با سخنرانی سردار سلیمانی و علی لاریجانی، از تغییر نام این فراکسیون به «فراکسیون ولایت»‌ خبر داد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه عصر امروز فراکسیون اصولگرایان در سالن مشروطه مجلس بدون حضور خبرنگاران، اعلام کرد: در این جلسه سردار قاسم سلیمانی و علی لاریجانی به سخنرانی پرداختند.

او با اشاره به برخی از رئوس سخنان رئیس مجلس نهم در گردهمایی عصر امروز منتخبان مجلس دهم، گفت: آقای لاریجانی در این جلسه به برخی ایرادهای مجلس در بحث قانون‌گذاری و نحوه نظارت و کنترل مواد قانونی اشاره کردند و همچنین به اشکال‌هایی که در سیاست‌های بازدارنگی از بروز تخلف‌ها در سازوکار تقنینی و قضایی کشور وجود دارد، پرداختند.

منتخب مردم رشت در مجلس دهم اضافه کرد: آقای لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم انجام تمامی کارها به‌صورت جمعی و اهمیت شورا در انجام امور به ارائه راهکارهایی برای دستیابی به مجلسی پویا و سالم پرداختند.

تعداد نمایندگان حامی لاریجانی در مجلس چقدر است؟

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین با اشاره به تعداد حاضران در نشست عصر امروز بهارستان، خاطرنشان کرد: در این جلسه که باحضور بیش از ۱۸۰ نفر از منتخبان مجلس دهم برگزار شد، نمایندگان با قیام و قعود از تداوم ریاست علی لاریجانی در قوه مقننه حمایت کردند.

او گفت: بنابر نظر نمایندگان حاضر در این جلسه، بهتر است با حفظ احترام محمدرضا عارف، آقای لاریجانی فعلاً بر کسوت ریاست باقی بمانند و باتوجه به تسلطی که امروز در سخنرانی ایشان به چشم می‌آمد، این تصمیم نمایندگان، تصمیمی منطقی و بجا بود.

تغییرنام فراکسیون فراگیر اصولگریان به «فراکسیون ولایت»

برگزیده مردم رشت در «لیست امید» همچنین با اشاره به رایزنی‌های انجام گرفته برای تشکیل فراکسیون اصولگرایان، اعلام کرد: تاکید لاریجانی در این خصوص بر وفاق و همدلی میان تمام نمایندگان و جمع‌شدن زیر چتر ولایت بود و همچنین پیشنهاد دادند، این تمسک به ولایت و رهبری حتماً در عنوان فراکسیون نیز بازتاب یابد که این پیشنهاد با موافقت نمایندگان حاضر در جلسه نیز روبرو شد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان با بیان این‌که در جلسه امروز درباره نامزدهای اعضای هیات‌رئیسه صحبتی نشد، اعلام کرد: قرار است در جلسه فردا درخصوص نامزدهای هیات‌رئیسه فراکسیون فراگیر اصولگرایان تصمیم‌گیری شود.

به گزارش ایلنا، نشست عصر امروز اصولگرایان که به دعوت علی لاریجانی در سالن مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

کد خبر : ۳۷۵۰۵۸