خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

ایجاد امنیت و آرامش یکی از رسالت‌های وزارت اطلاعات است

وزیر اطلاعات گفت: ما از طریق نماز و ساخت مسجد باید به آنجا برسیم که دستورات خداوند در جامعه جاری و ساری شود، نتیجه نماز در جامعه این است که فحشا و منکر در جامعه از بین می‌رود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علوی در گردهمایی تقدیر از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خیلی از گرفتاری‌های ما از زمانی شروع شده است که از اقیانوس عظیم الهی فاصله گرفته‌ایم، اظهار کرد: آن زمانی که روحانیون برای مردم از قرآن سخن می‌گویند، مردم هم نسبت به این موضوع احساس میل و رغبت داشته‌اند. امام رضا (ع) فرموده‌اند: «آن کسی که امر ما را احیا و زنده کند مشمول رحمت الهی قرار می‌گیرد.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: از حضرت رسول (ص) سوال شد چگونه می‌شود که امر شما را احیا کرد و چه راهی وجود دارد؟ حضرت فرمود: این است که علوم ما را یاد بگیرند و آن را به مردم آموزش بدهند. اگر مردم محاسن و زیبایی کلام ما را ببینند از ما تبعیت می‌کنند و این جزو ویژگی کلام الهی است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: کلام خداوند در بین مردم درخشندگی خاصی دارد و ما باید این معارف الهی را در دسترس همگان قرار بدهیم. خداوند در مورد اقامه نماز یک سلسله فراخوان‌هایی دارد و از جمله آنها این است که به یکسری سلسله آیاتی اشاره می‌کند مثل اینکه اقامه نماز، ذکات، امر به معروف و نهی از منکر داشته باشید. شما خوشبختانه در این عرصه هم خود فعال هستید و دیگران را به این امر دعوت می‌کنید.

علوی در ادامه با بیان اینکه اصل تاسیس حکومت اسلامی برای رسیدن به این است که اهداف الهی در زمین جاری و ساری شود، گفت: خداوند همگان را به این امر دعوت می‌کند که در زمین به اجرای اوامر الهی بپردازند. لقمان حکیم نیز در توصیه حکیمانه به فرزند خود می‌گوید که صدایت را بلند نکن و نماز به پا دار و به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازد. خداوند خطاب به پیامبر می‌گوید به بندگان بگو نماز به پا دارند و سایرین را نیز در پنهان و آشکار به این امر دعوت کنند.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که انسان می‌تواند از صبر و نماز توان و نیرو بگیرد، خاطرنشان کرد: انسان با روزه و نماز می‌تواند به خوش‌رفتاری و صبر و شکیبایی برسد و از این امر به عنوان سرمایه آخرت خود استفاده کند. ما نباید به اینکه کسانی که در این عرصه ما را به تمسخر می‌گیرند، اعتنایی داشته باشیم. نباید با کسانی که دین را به بازیچه می‌گیرند دوستی داشته باشیم.

وزیر اطلاعات در ادامه افزود: اینکه ما در جامعه به ساخت مسجد بپردازیم و نماز را اقامه کنیم؛ یک هدف‌هایی هستند که در نهایت باید به خدا برسیم. نماز یک وسیله و ابزاری برای فحشازدایی و منکرزدایی از جامعه است و از طریق نماز ذکر و یاد خدا در جامعه جاری و ساری می‌شود. اگر نماز نتواند دل‌ها را تغییر بدهد هیچ اثر و ارزشی ندارد. رسول اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند: «کسی که نمازش این تاثیر را نداشته باشد و از فحشا و منکر دور نشود جز اینکه بین او و خدا فاصله می‌افتد اثر دیگری ندارد». نماز باید انسان را از ناپاکی‌ها دور کند.

علوی یادآور شد: ذکر خدا وقتی در دل‌ها جای می‌گیرد انسان به آرامش می‌رسد و با آرامش انسان بهتر می‌تواند فکر کند و آنچه که فرهنگ را شکوفا می‌کند آرامش و ایمان افراد جامعه است.

وی یادآور شد: در وزارت اطلاعات یکی از رسالت‌های ما ایجاد امنیت و آرامش در جامعه است. ما می‌خواهیم علاوه بر اینکه انسان‌ها امنیت و آرامش دارند، این امر را حس کنند که هیچ خطری هم آنها را تهدید نمی‌کند و از آرامش خاطر برخوردار هستند. از این طریق مغز آنها شروع به فعالیت و به سمت تکنولوژی‌های عظیم و پیشرفته حرکت می‌کند. رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «نه‌تنها امنیت کفایت نمی‌کند بلکه در جامعه باید نشاط و شادابی نیز وجود داشته باشد و در این نشاط و شادابی پیشرفت افراد جامعه فراهم می‌شود.»

کد خبر : ۳۷۵۷۶۷