خبرگزاری کار ایران

در آستانه سفر رئیس جمهور؛

سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت در ارومیه راه‌اندازی شد

سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت (سامد) در آستانه سفر حسن روحانی به آذربایجان غربی، با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری در ارومیه راه‌اندازی شد.

به گزارش ایلنا، در این مرکز ۲۰۰ نفر کاربر رایانه در سه نوبت تا پایان سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان، تقاضاها، پیشنهادها و انتقادهای مردم استان از اقدامات دولت را ثبت می کنند.

محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری روز یکشنبه در آیین گشایش این مرکز گفت: مرکز سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت در راستای حفظ شان و حرمت شهروندان در ارائه تقاضاهای خود راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی اعتماد داشته باشند که همه پیشنهادها، انتقادها و تقاضاهای آنها رسیدگی می شود و مورد توجه مسئولان قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: این پیشنهادها و تقاضاهای مطرح شده توسط مردم را پس از دسته بندی به رئیس جمهوری تقدیم می کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهوری با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی این مرکز گفت: امیدواریم کاربران سامانه سامد با سعه صدر به نظرات مردم گوش دهند که این امر زمینه رضایت مندی بیشتر شهروندان را فراهم می کند.

استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه با تجلیل از اقدام مدبرانه دولت تدبیر و امید در راه اندازی سامانه ارتباط الکترونیکی مردم و دولت در ارومیه بیان کرد: در سفرهای گذشته شاهد بودیم که مردم برای ارائه نامه ها و درخواست های خود، پشت خودروی مسئولان می دویدند تا نامه را به دست رئیس جمهور یا اعضای هیات دولت برسانند که چهره نامناسبی داشت.

سعادت افزود: در دولت تدبیر و امید با راه اندازی سامانه سامد، مردم بدون دغدغه، مشکلات، انتقادها، پیشنهادها و نظرات خود را به کارشناسان حاضر اعلام می کنند و تمامی آنها به دست مسئولان می رسد تا زمینه برطرف شدن این مشکلات و اجرای نظرات در صورت امکان فراهم شود.

وی اضافه کرد: مردم از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و بر مسئولان وظیفه است تا حرمت و شان آنها را حفظ کنند.

پس از پایان مراسم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و علیرضا رادفر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به نظرات تعدادی از افرادی که با سامانه سامد ارتباط برقرار کرده بودند، گوش داده و آن را ثبت کردند.

سامانه سامد تا روز سه شنبه با شماره تلفن ۱۱۱ در آذربایجان غربی فعال است.

حسن روحانی رئیس جمهور فردا (دوشنبه) در بیست و هشتمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به آذربایجان غربی سفر می کند و تا روز سه شنبه میهمان مردم این استان خواهد بود.

کد خبر : ۳۷۵۸۳۷