خبرگزاری کار ایران

آیت الله صافی گلپایگانی:

نماز جمعه پاسخ به ندای‌الهی است

مرجع تقلید شیعیان گفت:هرچه نمازجمعه‌ها باعث رونق بیشتر دین و احیای امر اسلام شود، نشان از موفقیت بیشتر آنها دارد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نماز جمعه را از امور مهم در نظام اسلامی برشمرد و افزود: مساله نماز جمعه، اسباب تعظیم شعائر است و مسئولیت مهمی است که بر عهده شما گذارده شده لذا باید این فرصت را غنیمت شمرد و مساله اصلی این است که همه فعالان شورا باید در ترویج دین و تعظیم شعائر و کسب رضایت مردم اهتمام داشته باشند.

وی نماز جمعه را پاسخ به ندای‌الهی دانست و گفت: ندای عظیم الهی، ما را به نمازجمعه دعوت می‌‌کند و این نشان از عظمت این امر دارد و باید در پاسخ به این ندای الهی، بهترین استفاده‌‌ها و بهره‌‌ها را در راستای احیای اهداف و مسائل اسلامی از نمازجمعه ببریم و آقایان باید اهتمام‌شان همین باشد.

وی ادامه داد: شیعه بین همه ملت‌ها و مکتب‌‌های دنیا، غنی‌ترین مکتب را دارد و با این همه سرمایه معرفتی از اهل‌بیت نیازی به حرف‌‌های دیگر نیست. دستورات پیغمبر اکرم(ص) و ائمه‌اطهار(ع) و مسائل‌اخلاقی را باید در خطبه‌ها گوشزد کنید تا مردم به هدایت‌های آن بزرگواران، راهنمایی و هدایت شوند.

این مرجع تقلید امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه اصلی ائمه‌جمعه دانست و گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت ما ضعیف شده است و باید اهتمام داشته باشیم که دوباره احیا شود و در این رابطه ائمّه‌جمعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و هر جایی می‌بینم آقایان در شهرهای مختلف در نمازجمعه، مقابل منکری می‌‌ایستند و از آن نهی می‌کنند، شخصا تماس می‌گیرم و از آنها تشکر می‌‌کنم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز یکشنبه با حضرات آیات لطف‌الله صافی‌گلپایگانی، حسین نوری‌همدانی و جعفر سبحانی دیدار کرد.

کد خبر : ۳۷۵۸۵۱