خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای؛

برنامه‌های بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام (ره) اعلام شد/ سخنرانی رییس جمهور در شب چهاردهم

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با صدور اطلاعیه‌ای برنامه‌های بیست و هفتمین سالروز ارتحال ایشان در حرم مطهر را اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بزرگداشت امام برای ما جنبه اعتقادی، ایمانی، انقلابی، عاطفی و ملی دارد. «مقام معظم رهبری مدظله العالی»

چهاردهم خرداد امسال نیز حرم با صفای حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) در روزهای پایانی و پرفیض شعبان المعظم و در آستانه ورود به ماه میهمانی بزرگ الهی بار دیگر تجلیگاه شکوه گردهمایی عظیم سالانه رهروان راه امام خواهد بود. قافله میلیونی زائران حضرت روح الله در راه است و صدها هزار زائر از سراسر کشور همراه با مردم شریف تهران و میهمانان خارجی برای شرکت در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران و تجدید عهد با منطق و مرام امام آماده می‌شوند. حضور درقافله پرشوری که پیام آوران خون شهیدان، جانبازان وآزادگان، خانواده عزیز ایثارگران، بسیجیان مخلص، عالمان و فرهیختگان، جوانان شیفته فرهنگ عاشورا و پیروان مکتب روح الله رهروان آن هستند، افتخاری است خاطره انگیز.

گذشته از جنبه‌های ارزشمند معنوی این گردهمایی بزرگ در ایام پرفیض و برکت الهی، حضور گسترده اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان در مراسم ۱۴ خرداد در حرم امام و دیگر مراسمی که در سراسر کشور برگزار می شود از جنبه سیاسی و اجتماعی درشرایط کنونی که کشور عزیزمان با آن مواجه است بسیار حائز اهمیت است. شکوه این مراسم بیانگر این حقیقت است که راه امام ادامه دارد و سه اصل بنیادین انقلاب اسلامی یعنی«استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» همچنان مقتدرانه پابرجاست.

ناکامی دشمنان در آسیب زدن به امنیت تحسین برانگیز ایران علیرغم تداوم شرایط دردناک خشونت و جنگ‌ها و درگیری‌های داخلی در بسیاری از نقاط خاورمیانه، عبور موفقیت آمیز دولت محترم درجریان دشوارترین مراحل مذاکرات هسته‌ای، حضور چشمگیر مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و برگزاری دو انتخابات مهم در سال گذشته، اوج اقتدار نظام اسلامی و تاثیر آموزه‌های امام خمینی را گواهی می دهند.

مراسم بزرگداشت امام فرصتی است برای بازخوانی اصول اندیشه، آموزه ها و آرمان‌های بلند امام از زبان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی. آرمان‌هایی که بر عزت ملت ایران، اقتدار نظام اسلامی، تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور، ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زورگویان و مستکبران عالم، مبارزه با ظلم وستم، دفاع از حق و عدالت و آزادی، تکیه بر وحدت مسلمانان برای بازیابی مجد و تمدن اسلامی و ترویج ارزش‌های والای الهی و احکام نورانی اسلام استوار است.

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی ضمن گرامی‌داشت حضور گرم و خالصانه زائران و میهمانان حرم مطهر امام و شرکت کنندگان در مراسم بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور و مناطق مختلف جهان، برنامه‌های حرم مطهر را که با حضور اعضای بیت شریف حضرت امام و مسئولین محترم نظام برگزار می شود به شرح زیر به اطلاع می‌رساند:

۱- پنج شنبه ۹۵/۳/۱۳: مراسم شب ۱۴ خرداد پس از اقامه نماز جماعت مغرب به امامت حضرت آیت الله سیدحسن خمینی با قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز آغاز و با سخنرانی مقام محترم ریاست جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر حسن روحانی ادامه خواهد یافت.

۲ - جمعه ۹۵/۳/۱۴: مراسم عظیم و باشکوه ۱۴ خرداد با عنوان میثاق با امام و بیعت با رهبری از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت امام خمینی (س) آغاز و پس از قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز و سخنرانی حضرت آیت الله آقای حاج سیدحسن خمینی همگان از بیانات مهم و بسیار ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت بهره مند خواهند شد.

کد خبر : ۳۷۵۸۵۲