خبرگزاری کار ایران

در دیدار ظریف و معاون اول نخست‌وزیر لهستان مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌ها با لهستان

وزیر امور خارجه در ادامه برنامه دیدار خود از لهستان با معاون اول نخست‌وزیر و وزیر فرهنگ لهستان دیدار و در خصوص همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

به گزارش ایلنا، ظریف در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی فرهنگی ایران و لهستان و تقدیم نمونه ای از تمبرهای منتشر شده در ایران از کودکان لهستانی حاضر در یتیم خانه لهستانی ها در اصفهان گفت: ایرانیان خاطرات خوبی از لهستانی هائی دارند که در جنگ جهانی به ایران آواره شدند و هنر و ورزش معاصر ایران از این حضور تاثیر مثبت پذیرفته و این یک زمینه مثبت فرهنگی از لهستان در ایران است.

وزیر امور خارجه همچنین بر آمادگی ایران برای گسترش همکاری های فرهنگی و جهانگردی و اقتصادی دو کشور تاکید و خواهان همکاری دولت لهستان در زمینه ارائه تسهیلات کنسولی بهتر به جهانگردان و بازرگانان ایرانی و برقراری روابط کارگزاری بانکی میان دو کشور شد.

وزیر فرهنگ لهستان نیز با تاکید بر سیاست دولت لهستان در زمینه گسترش همکاری ها در تمامی حوزه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، از ملت ایران به خاطر کمک به ملت لهستان در سخت ترین شرایط تشکر و با اشاره به برخی زمینه های همکاری فرهنگی دو کشور در حوزه تهیه فیلم مشترک و آموزش زبان فارسی و لهستانی در دانشگاههای دو کشور گفت: روابط فرهنگی می تواند زمینه ساز گسترش روابط اقتصادی دو کشور نیز باشد.

معاون وزیر خزانه داری لهستان نیز که در این ملاقات حضور داشت با اشاره به اهمیت برقراری روابط کارگزاری بانکی میان دو کشور، آمادگی دولت لهستان برای گسترش همکاری های اقتصادی با ایران و تسهیل و تسریع در برقراری روابط بانکی را اعلام کرد.

کد خبر : ۳۷۶۱۷۶