خبرگزاری کار ایران

به منظور ارتقای روابط فرهنگی دو کشور؛

سفیر ایران در داکار با رییس دانشگاه «شیخ آنتادیوپ» سنگال دیدار کرد

سفیر ایران در سنگال با رئیس دانشگاه «شیخ آنتادیوپ» ملاقات و در مورد وضعیت کنونی ارتباطات دانشگاهی ایران و سنگال به‌ویژه دپارتمان زبان فارسی گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، عین الله قشقاوی در این ملاقات که با حضور عباس معتقدی رئیس جامعه‌المصطفی، سیدحسن عصمتی رایزن فرهنگی ایران در داکا، عبدالکریم سنائی استاد دپارتمان زبان، ادبیات و تمدن پارسی و ابوالحسن شیرشکار نفر دوم سفارت ایران در سنگال همراه بود، با ابلاغ سلام رئیس دانشگاه شهید بهشتی به همتای سنگالی اظهار کرذ: ما در آغاز دور جدیدی از ارتباطات سیاسی و فرهنگی بسیار خوب بین ایران و سنگال هستیم و تلاش خود را جهت ارتقای روابط دانشگاهی میان دو کشور انجام خواهیم داد.

در این دیدار، رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ نیز ضمن خوشامدگویی به نمایندگان سیاسی، علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در داکار و بیان این مطلب که جهان اسلام وامدار آموزه‌های ایران بویژه در موضوع حقوق شهروندی است افزود: دانشگاه شیخ آنتادیوپ با بیش از صد سال سابقه و برخوردار بودن از ۱۰۰ هزار دانشجو در رشته های گوناگون علوم انسانی و تجربی نیازمند تجارب علمی دانشگاهی ایران بویژه در حوزه های سلامت و بهداشت، پزشکی و فناوری‌های جدید است و آمادگی خود را برای تعامل بیشتر با دانشگاهیان ایران اعلام می کند.

عبدالله صو رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیخ آنتادیوپ نیز که در این ملاقات حضور داشت از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر استاد سنایی در راه‌اندازی، حفظ و تقویت دپارتمان زبان پارسی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس دانشگاه شیخ آنتادیوپ از تاریخ ۱۶ لغایت ۲۱ خرداد ۹۵ به دعوت ریاست دانشگاه شهید بهشتی و برای نخستین بار به ایران سفر خواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۷۶۳۷۵