خبرگزاری کار ایران

تابش در جمع خبرنگاران:

درصورت پذیرش عارف، ریاست مرکز پژوهش‌ها برازنده شخصیت علمی اوست

نماینده اصلاح‌طلب مردم اردکان و یزد در مجلس دهم با اشاره به رایزنی‌هایی که ازسوی هیات‌رئیسه مجلس برای حضور محمدرضا عارف در راس مرکز پژوهش‌ها صورت گرفته، اعلام کرد: جایگاه ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس برازنده شخصیت علمی، اخلاقی و متناسب با تجربه کار اجرایی عارف است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باوجود این‌که آقای جلالی انسان موجهی است، اما به نظرم می‌رسد اگر آقای عارف رایزنی‌هایی را که هیات‌رییسه با ایشان دارد را قبول کند، جایگاه ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس برازنده شخصیت علمی، اخلاقی و متناسب با تجربه کار اجرایی اوست.

پیروزی لیست امید در انتخابات هیات‌رئیسه

تابش در بخش دیگری از سخنانش ترکیب هیات رئیسه را نشان از وزن فراکسیون امید و تاثیر کار تشکیلاتی دانست و گفت: انتخاب ۷ نفر از لیست امید در ترکیب هیات رئیسه و ۵ نفر از اصولگرایان نشان دهنده‌ی وزن فراکسیون امید و تاثیر کار تشکیلاتی است.

هیچ فراکسیونی به انسجام «امید» نیست

نماتنده اصلاح‌طلب مردم اردکان و یزد خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم، هیچ فراکسیونی در مجلس منسجم‌تر از امید باشد؛ چون اصولگرایان از نحله‌های فکری مختلف با هم پیوند خوردند و یک فراکسیون را تشکیل دادند اما فراکسیون امید همه متحد و متفق هستند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد، با این ترکیب در هیات رئیسه و همچنین انسجام در فراکسیون می‌توانیم کارهای بسیار مهمی را در مجلس انجام دهیم؛ چه در تعامل با دولت و یا نقد آن و چه انجام مطالبات و خواسته‌های مردم که معطل مانده است، از قبیل مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، دیدن مردم و .... که در یک تعامل همه جانبه تمام نحله‌های فکری در مجلس بتوانیم کارهای روی زمین مانده را انجام دهیم.

کواکبیان قصد انصراف داشت اما لاریجانی سیاست‌مدار ورزیده‌ای است

این نماینده اصلاح طلب مجلس همچنین در پاسخ به سوالی درباره کاندیداتوری کواکبیان برای ریاست مجلس، گفت: دراین زمینه بحثی نشده بود و قرار هم نبود کاندیدایی ازسوی فراکسیون معرفی شود. چراکه با توجه به روندی که در مجلس طی شده بود و آقای لاریجانی هم در لیست امید قرار داشتند، نظراکثریت اعضاء بر این بود که به لاریجانی رای دهند.

او تصریح کرد:‌ آقای کواکبیان در مقطع کوتاهی اعلام کاندیداتوری کرد و بعد گفت که کاندیدا نیست، در واقع تصمیم او شخصی بود و علاقمند به رقابت بود. البته شاید اگر تریبون باز می‌شد و او حرفش را می‌زد، این گونه نمی‌شد؛ گرچه که می‌دانیم آقای لاریجانی هم سیاست‌مدار ورزیده‌ای است.

نماینده مردم اردکان در مجلس در رابطه با تغییر سازوکارها و رویه‌های فراکسیون‌ها، اعلام کرد: سازوکارها باید متناسب با استانداردهای روز و پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی باشد و اگر این گونه نباشد، راه به جایی نمی‌بریم.

 همه اقوام و مذاهب باید سرنوشت مردم مشارکت کنند

او همچنین در رابطه با کاهش آرای عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده نقده که در هیات رئیسه موقت مجلس آرای خوبی را اخذ کرده بود اما در هیات رئیسه دائم با کاهش شدید آرا روبرو شد نیز در پاسخ به اینکه آیا عوامل بیرونی در این قضیه تاثیرگذار بوده است، گفت: در هر صورت زمزمه‌هایی شده‌بود که به اصطلاح چه افرادی در ترکیب هیات رئیسه باشند، بهتر است و آنهایی که نگاه ژرف‌نگر و کلان ملی دارند، می‌دانند که همه اقوام و قومیت‌ها و مذاهب و همه ادیان باید در تعیین سرنوشت و مقدرات مردم مشارکت داشته باشند.

او خاطرنشان کرد:‌ ما در ترکیب هیات رییسه شاهد این امر بودیم، البته جای خانم‌ها بسیار خالی است که امیدواریم در سال بعد این نقیصه رفع شود.

دموکراسی معجزه می‌کند

تابش در پاسخ به پرسشی در رابطه با این که وزن هیات رییسه به لحاظ سهم اصلاح‌طلبان افزایش یافت و شاهد تعامل خوب در فراکسیون بودیم، اما افرادی مثل خود او و غلامرضا تاجگردون که دارای ظرفیت‌هایی هم بودند، به رای فراکسیون تمکین کردند و تنها آقایان پزشکیان و مطهری کاندیدا شدند، گفت: دموکراسی معجزه می‌کند و ما اگر بتوانیم این روند دموکراتیک را طی کنیم، همه تصمیم‌ها مرتکب خرد جمعی خواهد بود.

تابش در پایان اعلام کرد: تمام تلاش ما معطوف به برگزاری انتخابات درمرحله اول و دوم و پیروزی کاندیداها بود و بعد هم بیشتر معطوف به تعیین اعضای هیات رئیسه که توفیق خوبی حاصل شد و در مرحله بعد فراکسیون امید در نظر دارد که افراد با توجه به تخصص‌هایشان در کمیسیون‌ها قرار گیرند.

کد خبر : ۳۷۶۴۸۹