خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر روحانی به آذربایجان غربی انجام شد؛

سومین بازدید سفیر ایران از مرزهای بین‌المللی ایران و ترکیه

هم زمان با سفر رییس جمهور به منطقه آذربایجان غربی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه به منظور بررسی روند ایجاد پنجره مرزی مشترک و مدیریت واحد گمرکی به منطقه مرزی ایران و ترکیه سفر کرد.

به گزارش ایلنا، محمدابراهیم طاهریان‌فرد سفیر ایران طی صد روز گذشته برای سومین بار از روند فعالیت‌های گمرکی در مرزهای بین‌المللی مشترک میان دو کشوربرای بازدید می‌کند.

او در این سفر گزارشی در خصوص روند فعالیت‌ها، همکاری‌های مرزی و گمرکی میان ایران و ترکیه، مشکلات و موانع موجود و روش مناسب برای ایجاد تسهیلات مطلوب برای توسعه ساختارها و فعالیت‌های مرزی و گمرکی تهیه و به جناب آقای واعظی نماینده ویژه ریاست جمهوری در امور ترکیه که درهمین ارتباط به همراه جناب روحانی در منطقه آذربایجان غربی حضور دارند، ارائه کرد.

افزایش امکانات برای کاهش زمان توقف کامیون ها و سرعت دادن به تردد در دروازه‌های مرزهای بین‌المللی با ترکیه در سطح شئون و استانداردهای مطلوب از طریق اصلاح و توسعه زیر ساخت‌ها، افزایش امکانات فضای گمرکی، تنظیم وتعدیل هزینه ها و توسعه امور دولت الکترونیک، ایجاد مدیریت و پنجره واحد گمرکی از طریق تجمیع مجموعه اقدامات، از جمله مواردی است که نیازمند اتخاذ تصمیم و وضع مقررات مناسب است.

کد خبر : ۳۷۶۵۱۳