خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر به کشورهایی اروپایی؛

ظریف با وزیر نوآوری و امور شرکت‌های سوئد دیدار کرد

وزیر امور خارجه کشورمان که هفته جاری در سومین حلقه از سفر اروپائی خود وارد استکهلم پایتخت سوئد شده بود، صبح روز چهارشنبه با میکائیل دامبری وزیر نوآوری و امور شرکت‌های سوئد دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، محمد‌جواد ظریف در این ملاقات ظرفیت‌های اقتصادی و انسانی ایران را تشریح و با اشاره به اینکه ایران قبلا اولین شریک تجاری سوئد در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا بوده و سوئد از وجهه خوبی در بازار ایران برخوردار است ابراز امیدواری کرد، روابط اقتصادی دو کشور در مرحله پسابرجام به جایگاه قبلی خود بازگردد.

وزیر خارجه نوسازی ناوگان حمل و نقل سنگین ایران، آلودگی هوا، انرژی‌های نو، و مدیریت پسماند را از جمله زمینه‌های عملیاتی گسترش این روابط دانست.

وزیر امور شرکت‌ها سوئد نیز ضمن استقبال از افزایش همکاری‌های دو کشور ابراز امیدواری کرد، همایش اقتصادی ایران سوئد که امروز در استکهلم با حضور هیات اقتصادی همراه دکتر ظریف برگزار می‌شود زمینه ارتباط بیشتر شرکت‌ها و گسترش روابط اقتصادی دو کشور را فراهم کند.

وزیر امور خارجه در دومین برنامه کاری خود در سوئد در همایش بازرگانی ایران سوئد که توسط اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران با همکاری اتاق سوئد برگزار می‌شود شرکت کرد.

در این همایش هیات ۶۰ نفره همراه محمدجواد ظریف در سفر به اروپا شامل مسئولان اتاق بازرگانی و بازرگانان و مدیران شرکت‌های ایرانی و تعداد زیادی از مدیران شرکت‌ها و بازرگانان سوئدی حضور دارند.

کد خبر : ۳۷۶۸۲۶