خبرگزاری کار ایران

دیدار سفیر ایران در آنکارا با رئیس گروه دوستی مجلس ترکیه با ایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با رئیس گروه دوستی مجلس ترکیه با ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که یوسف بیازیت رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه و مهمت حبیب سولوک نماینده سیواس حضور داشتند؛ محمدابراهیم طاهریان فرد، سفیر ایران در این دیدار ضمن تبریک تشکیل گروه جدید دوستی در مجلس ترکیه با ایران گفت: نمایندگان مجلس دهم ایران، اخیرا با تعیین هیئت رئیسه و پشت سر گذاشتن مراحل اداری مشغول به کار شدند. امیدورایم در ایام پیش‌رو با تشکیل گروه دوستی جدید در مجلس ایران، همکاری‌ها و روابط متقابل میان مجلسین ایران و ترکیه بیش از پیش در جهت حمایت و پشتیبانی از توسعه روابط میان دو کشور به شکلی پویا برقرار گردد.

یوسف بیازیت رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه هم در این ملاقات با تبریک تشکیل مجلس دهم در ایران گفت: ما بی‌صبرانه علاقه‌مندیم که در راستای توسعه روابط با همکاران خود دیدار و تعاملی سازنده برقرار نماییم. 

رئیس گروه دوستی پارلمان ترکیه با اشاره به روابط تاریخی میان دو کشور گفت: توسعه مناسبات سیاسی فرهنگی و اقتصادی فی مابین ایران و ترکیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مقامات عالی دو کشور مصمم به توسعه این روابط هستند. ما هم به عنوان اعضا مجلس و گروه دوستی مجلس ترکیه آماده‌ایم تا در جهت تحقق منویات روسای جمهور دو کشور برای توسعه مناسبات دوستانه تلاش کرده و از هیچ گونه مساعدت سازنده برای تحکیم روابط دو دولت و ملت ایران و ترکیه دریغ نخواهیم کرد.

مهمت حبیب سولوک نماینده سیواس که سابقه قائم مقامی وزیر حمل و نقل، دریایی و ارتباطات ترکیه را در کارنامه خود دارد در خاتمه این دیدار با اشاره به ضرورت ترمیم و توسعه زیرساخت‌های مبادلاتی میان دو کشور گفت: بسیار ضروری است در جهت تقویت مبادلات تجاری و اقتصادی پروژه‌های زیرساختی از جمله خطوط مواصلاتی راه آهن میان دو کشور با اجرای تفاهمنامه‌های موجود و نیز انجام پروژه و طرح‌های جدید بهبود و اصلاح گردد.

کد خبر : ۳۷۷۰۵۹