خبرگزاری کار ایران

ناگفته های یادگار امام از خاطرات بنیانگذار جمهوری اسلامی:

امام میگفت من میدانم چه کسانی چوب خوردند چه افرادی وقتی پلو را آوردند، سر سفره رسیدند

سید حسن خمینی در برنامه نگاه یک در خصوص آگاهی امام از مبارزات گفت: امام میگفت من از جزییات مبارزات گروه ها اطلاع دارم و میدانم چه کسانی از ابتدا با انقلاب بودند و چه کسانی در آخر رسیدند

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن خمینی در آستانه سالگرد رحلت امام با حضور در برنامه نگاه یک ناگفته هایی از زمان رحلت امام و  رحلت حاج سید مصطفی خمینی را مطرح کرد.

او به جایگاه سید مصطفی در نظر امام اشاره کرد و گفت: در آن زمان محور ارتباط با مبارزان حاج سید مصطفی بود  از این رو ایشان از همه چیز آگاه بود. یک زمان امام می گفت من در متن مبازره بوده ام و می دانم چه کسانی چوب خوردند چه کسانی وقتی پلو را آوردند سر سفره رسیدند .

سید حسن خمینی با حضور در برنامه نگاه یک از تحریف های صورت گرفته در آرا و عقاید امام گفت و تصریح کرد: خدا را شکر امروز یاران نزدیک امام هنوز در قید حیاتند و از ایجاد برخی تحریف ها جلوگیری می کنند.

او با بیان اینکه تحریف ناخواسته یعنی نگاه کاریکاتوری کردن توضیح داد: این بدان معناست که یک بعدی را از آن اندازه ای که دارد، بزرگتر ببینید . آن جایی تحریف خطرناک است که یک بعد را پررنگ تر از ابعاد دیگر بکنیم.

یادگار امام تصریح کرد: برای مثال اگر ما مردم مردم کنیم و ولی اصل و تاثیر دین را در انقلاب ایران فراموش کنیم این سرآغاز تحریف ناخواسته است که مقابله با آن سخت است.

او خاطرنشان کرد: اگر من بگویم امام نگفته ما چیزی به نام مردم داریم شما می گویید اینجا گفته است. اگر بگویم اصلا نگفته ولایت فقیه شما نشان می دهید و میگ ویید اینجا گفته است. اما گاهی شما می گویید امام به یکی بیشتر از دیگری اولویت داده  است.

سید حسن خمینی با بیان اینکه مشکل امروز ایران تحریف های از این سنخ است، ابراز داشت: این تحریف را همه میکنند, دشمن میکند، دوست هم میکند. دشمن نفی میکند اما دوست بعدی را از بعد دیگر پر رنگ تر میکند و این زمینه ساز تحریف ناخواسته است.

او در پایان ابزار امیدواری کرد که شاهد صدا و سیمای بازتری باشیم.

 

 

کد خبر : ۳۷۷۰۷۹