خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام یونسی:

باید به تفکر توحیدی و اسلام امام (ره) برگردیم

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی‌ تاکید کرد: باید به تفکر توحیدی و اسلام امام (ره) برگردیم. امام(ره) رهبر جهان اسلام و همه مسلمانان عالم بود. امام(ره) در ایران امام(ره) بود همانطور که برای جهان اسلام امام و رهبر بود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین یونسی در همایش بین‌المللی «امام خمینی (ره) و امت اسلام» گفت: وحدت جهان اسلام در تنوع مذاهب، فرق و قومیت‌ها است و این تنوع باید پذیرفته شود. کسانی که تلاش می‌کنند به زور شمشیر و بمب این اختلافات را بردارند، بدانند با زور اختلافات حذف نمی‌شود.

وی ادامه داد: اختلافات در جهان اسلام تنها با بازگشت به خدا، قرآن و عقلانیت که مدینه فاضله است قابل تحقق است.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی‌ با بیان اینکه هرگونه تلاش برای سنی کردن شیعه و هرگونه تلاش برای شیعه کردن سنی یا هرگونه تلاش برای تضعیف شیعه یا هرگونه تلاش برای تضعیف سنی حاصلی جز نفرت و کینه ندارد، اظهار داشت: پیامبر، جامعه‌ای متکثر بود. در جامعه پیامبر، مسیحیان، یهودیان، مشرکان و حتی منافقان در کنار مسلمانان زندگی می‌کردند و پیامبر همه آن‌ها را تحمل می‌کرد.

یونسی افزود: پیامبر(ص) به جز افرادی که با اسلام جنگیدند و به اسلام خیانت کردند، نجنگید. ما نیز باید به طرز تفکر توحیدی و اسلام امام (ره) برگردیم. امام(ره) رهبر جهان اسلام و همه مسلمانان عالم بود. امام(ره) در ایران امام(ره) بود همانطور که برای جهان اسلام امام و رهبر بود.

ادامه دارد...

کد خبر : ۳۷۷۱۳۷