خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در همایش نقش‌آفرینی زنان در جهان معاصر از منظر امام:

امام در اندیشه و عمل همواره بر حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه تاکید داشت

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از بزرگترین و منحصربه‌فردترین انقلاب‌ها در تاریخ جهان توانست بسیاری از معادلات را در صحنه بین‌المللی برهم بزند.

به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی که شامگاه چهارشنبه و در همایش نقش‌آفرینی زنان در جهان معاصر از منظر امام خمینی (ره) صحبت می‌کرد، به تشریح نقش انقلاب اسلامی در تغییر حیات اجتماعی ملت ایران پرداخت و گفت: نقش برجسته زنان در دوران انقلاب و ادوار مختلف پس از انقلاب بر هیچ کس پوشیده نیست و امام خمینی(ره) با بیانات داهیانه خود توانستند در دوران انقلاب خیل عظیم زنان را با خود همراه کرده و به صحنه نقش آفرینی در عرصه انقلاب و دیگر عرصه‌ها وارد کنند.

وی در این همایش که میهمانان خارجی شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) نیز حضور داشتند، با اشاره به بیانات و تاکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر نقش‌آفرینی زنان دوشادوش مردان و دخالت آنان در مقدرات اساسی کشور، اظهار داشت: امام در اندیشه و عمل همواره خواستار حضور زنان در صحنه‌های مختلف جامعه بودند و بر این امر تاکید داشتند.

مولاوردی با اشاره به اینکه زنان در دوران پس از انقلاب شایستگی و توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند، گفت: بانوان کشور با تاسی از آموزه‌های اسلام و نیاز جامعه به حضور زنان در عرصه‌های مختلف، در طول سال‌های پس از انقلاب در میادین مختلف زندگی اجتماعی و فرهنگی و سیاسی به خوبی درخشیده‌اند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: زنان در آن دوران با ایثار و فداکاری و حضور در پشت جبهه‌ها یاری‌کننده رزمندگان بودند.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به روند ارتقا سطح مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی کشور در دولت‌های مختلف افزود: شناسایی وضعیت زنان در کشور و بررسی مشکلات بانوان، شناسایی ظرفیت‌های موجود در کشور و هماهنگی بین بخشی برای استفاده از توانمندی زنان و ترغیب همکاری‌های شبکه‌ای در امور مربوط به بانوان برای استفاده از پتانسیل‌های آنان در زمینه‌های گوناگون، از ماموریت‌ها و وظایف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است.

مولاوردی توان افزایی همه زنان و دختران در جامعه دوستدار خانواده را راهبرد اساسی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در راستای اجرای برنامه ششم توسعه در کشور برشمرد و اظهار امیدواری کرد طی برنامه ششم توسعه، میزان مشارکت زنان در توسعه کشور بیش از پیش افزایش یابد.

کد خبر : ۳۷۷۱۹۰