خبرگزاری کار ایران

یک مقام آگاه در وزارت خارجه:

نامه محرمانه موگرینی به ظریف صحت ندارد

در حالی که برخی رسانه‌ها از ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف خبر می‌دهند، یک مقام در وزارت امور خارجه ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.

به گزارش ایلنا، این مقام وزارت خارجه کشورمان در این رابطه گفت: ما به‌سختی در حال کار کردن با تمامی بانک‌های اروپایی و بخش‌های مالی اروپایی هستیم تا در وهله اول برای آنها تشریح کنیم که وضعیت تغییر کرده است. از ۱۶ ژانویه تمامی تحریم‌هایی که مرتبط با موضوع هسته‌ای بوده برداشته شده است، بنابراین بانک‌ها و بخش‌های مالی در اروپا کاملاً با وضعیت کاملاً متفاوتی مواجه هستند.

او افزود: ما اطلاعات کاملی را درباره شرایطی که تغییر کرده است در اختیار آنها گذاشته‌ایم. ممکن است بانک‌های بزرگ اندکی به زمان بیشتری برای هضم وضعیت جدید و تطبیق با آن نیاز داشته باشند، اما بانک‌های کوچک از همین هفته‌ها شروع به آمدن به ایران کرده‌اند، بسیاری دیگر نیز در حال آمدن هستند، و بسیاری از آنها با تعهدات و تعاملات جدید اروپایی‌ها در تجارت با ایران همراهی می‌کنند، زیرا به‌خوبی می‌دانیم که این امر اهمیتی کلیدی دارد.

برخی از رسانه‌ها صبح امروز با انتشار خبری مدعی ارسال نامه‌ای سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه کشورهای ۱+۵ به محمدجواد ظریف شده و جزئیاتی در این باره منتشر کرده بودند.

کد خبر : ۳۷۷۸۵۷