خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی:

تعبیر «نرمش قهرمانانه» در مذاکرات هسته‌ای محقق شد

معاون امنیت داخلی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به امنیت امروز کشور در منطقه اظهار کرد: امروز در کمربندی ناامنی کشورهای اطراف قرار داشته و با وجود تحریم‌های ظالمانه از امنیت کامل برخورداریم.

به گزارش ایلنا، رضا سیف‌الهی در نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و معاونان سیاسی انتظامی فرمانداری‌های استان تهران گفت: با تدابیر اتخاذ شده در حوزه داخلی و بین‌المللی در مذاکرات هسته‌ای تعبیر «نرمش قهرمانانه» مورد نظر مقام معظم رهبری محقق شد.

او با بیان این‌که صلابت امروز کشور معلول رهبری حکیمانه است، عنوان کرد: تلاش مدیران در بخش‌های مختلف و از همه مهم‌تر نقش مردم در بالندگی امروز کشور موثر است.

سیف‌الهی به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مسایل زیادی از انتخابات گذشته قابل استخراج است و حضور حداکثری در انتخابات نتایج و تحلیل‌های مورد توجهی ارایه می‌دهد.

معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در مراسم بزرگداشت رحلت امام (ره) و در جمع نمایندگان مجلس دهم، به اتحاد دولت و ملت و جلوگیری از تقویت گسل‌های جامعه تاکید کردند.

او در سخنانش با بیان این‌که استان تهران از مرکزیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی برخوردار است افزود: استان تهران در آرایش جبهه دشمن برای نفوذ در ابعاد مختلف تعیین‌کننده است و همواره در تاریخ تعیین‌کننده بوده است.

سیف‌الهی تصریح کرد: تهدیدهای آینده بر پایه اقتصاد است و باید تجربیات مقابله با تهدیدهای اقتصادی را افزایش داد. بهترین روش مقابله با تهدید اقتصادی "پیشگیری" است و لازمه آن انجام حرکت‌هایی در بعد اقتصادی است.

معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی از دو بعد نگاه اقتصادی کلان و نگاه امنیت ملی قابل توجه است گفت: برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی باید نقش مردم را پر رنگ کنیم و یاری‌رسان دولت باشیم.

او به استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و دانشجویان برای حمایت از منافع ملی تاکید کرد و گفت: با یک سلیقه خاص نمی‌توان با دانشگاه مواجه شد و باید نگاهی ملی به این بخش داشت. اگر به دنبال توسعه ناامیدی در جامعه باشیم هزینه زیادی برای کشور رقم می زنیم.

معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که عمل به آموزه‌های دینی، سخنان امام خمینی(ره) و تاکیدات مقام معظم رهبری الگوی امید است گفت: نخستین پایگاه امیدبخش جامعه خانواده است و باید در قالب فرهنگ‌سازی این بخش را تقویت کنیم. عقلا و شرعا راهی نداریم جز این‌که در شرایطی که فتنه خارجی در اوج است با امید حرکت کنیم.

سیف‌اللهی در پایان به تحقق جهاد کبیر مورد نظر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: جهاد کبیر در عرصه‌های مختلف جامعه با خمودگی و ناامیدی قابل تحقق نیست.

کد خبر : ۳۷۸۰۹۵