خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

کاستی‌ها، انسجام دستگاه‌های اجرایی را در مبارزه با موارد مخدر تحت تاثیر قرار ندهد

استاندار تهران همکاری دستگاه های اجرایی همچون قوه قضاییه، شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و نیروی انتظامی در امر مبارزه با مواد مخدر را ستود و گفت: باید برای جبران کاستی‌ها و کمبود منابع در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد از ظرفیت خیران بهره برد.

به گزارش ایلنا، سید حسین هاشمی در جلسه مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: کاستی‌ها نباید همراهی و انسجام دستگاه‌های اجرایی استان در موضوع مهم اعتیاد و مواد مخدر را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تصریح کرد: استانداری در این موضوع تنها وظیفه هماهنگ‌کننده را به عهده دارد و کار اجرایی نمی‌کند و به دلیل برخی نواقص که در گذشته وجود داشته باید وظیفه هر دستگاه در این ارتباط مشخص باشد.

مرحله نخست طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کارتن خواب شهر تهران در دهم آذرماه سال ۹۴ با ابلاغ استاندار و موافقت دادستان تهران توسط نیروی انتظامی در نقاط مختلف پایتخت انجام شد.

این در حالی است که قرارگاه ساماندهی آسیب های اجتماعی استان تهران از شهریور ماه سال گذشته به مسئولیت استاندار و با عضویت شهرداری، سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط آغاز به کار کرد و جمع آوری معتادان متجاهر پایتخت به خصوص زنان معتاد یکی از اولویت های آن اعلام شد.

* ضرورت برخورد با متکدیان حرفه‌ای

استاندار تهران جمع آوری متکدیان پایتخت را یک ضرورت دانست و گفت: در این راستا بخصوص همکاری شهرداری و سازمان بهزیستی ضروری است.

هاشمی ضمن تاکید بر برخورد قاطع با متکدیان حرفه ای یادآور شد: در شرایط کنونی شمار زیادی از متکدیان شهر تهران مربوط به کشورهای آفریقایی و آسیایی هستند که باید نسبت به جمع آوری آنان اقدام کرد.

کد خبر : ۳۷۸۲۹۶