خبرگزاری کار ایران

در دیدار عراقچی و مشاور دبیرکل سازمان ملل مطرح شد؛

آمادگی همکاری ایران و سازمان ملل در موضوعات زیست محیطی و توسعه پایدار

مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور توسعه پایدار، با معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد به تشریح فعالیت‌های نظام ملل متحد در حوزه توسعه پایدار پرداخت و اضافه کرد ایران نقش فعالی در فرایند مذاکراتی مربوط به اهداف توسعه پایدار و دستور کار 2030 برای توسعه پایدار داشته است و ما امیدواریم این فرایند با مشارکت فعال همه کشورهای عضو سازمان ملل در تحقق اهداف توسعه پایدار پیشرفتهای خوبی داشته باشد.

وی افزود موضوعات زیست محیطی و تغییرات آب و هوا نیز در این دستور کار و اهداف توسعه پایدار جایگاه ویژه ای دارد.

 ساکس گفت تبعات ناگوار زیست محیطی و تغییرات آب و هوا بر منطقه غرب آسیا بسیار شدید بوده و می‌تواند تأثیرات گسترده ای بر زندگی و رفاه مردم این منطقه داشته باشد. از این رو ما در سازمان ملل آماده ایم در رابطه با این موضوعات با کشورهای منطقه خصوصا جمهوری اسلامی ایران همکاری کنیم و ایران به صورت بالقوه می‌تواند مرکز اصلی منطقه‌ای موضوعات زیست محیطی و توسعه پایدار باشد.

سید عباس عراقچی نیز در این ملاقات اظهار داشت موضوعات زیست محیطی و توسعه پایدار از اهمیت ویژه‌ای در جمهوری اسلامی ایران برخوردار است و سیاست‌های کلی نظام و برنامه‌های ملی بر حفظ محیط زیست و توسعه پایدار در بخش‌های مختلف کشور تأکید دارد.

معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه گفت کشورهای توسعه یافته بایستی ابزارهای اجرائی لازم برای تحقق اهداف توسعه پایدار در زمینه های تأمین منابع مالی، انتقال فناوری و ظرفیت سازی را فراهم کنند تا پیگیری اقدامات و فعالیتهای مرتبط با تحقق اهداف توسعه پایدار تسهیل شده و هیچگونه محدودیتی برای تامین منابع مالی آن، ایجاد نشود.

 

کد خبر : ۳۷۸۳۴۲