خبرگزاری کار ایران

ریاست مطهری و تذکر پیاپی نمایندگان

اولین ریاست پرحاشیه مطهری در پارلمان

علی مطهری نایب‌رییس مجلس دهم برای نخستین بار اداره مجلس را بر عهده گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری که به عنوان نایب رییس دوم مجلس انتخاب شده است، پس از این که لاریجانی جلسه را ترک کرد، با حضور در جایگاه ریاست، اداره جلسه را بر عهده گرفت.

حاشیه اول
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مجلس در تذکری خطاب به مطهری گفت: با توجه به ماده دوازده قانون آیین‌نامه داخلی مجلس وقتی نایب رییس اول باشد، نایب رییس دوم نمی‌تواند مدیریت جلسه را برعهده بگیرد که مطهری پاسخ داد وقتی آقای لاریجانی جلسه را ترک کرد، اطلاعی از حضور آقای پزشکیان نداشتم. شما هم مته به خشخاش نگذارید و دنبال مچ‌گیری نباشید.

حاشیه دوم
علی مطهری بر صندلی ریاست صورت گرفت و بر این اساس، نائب‌رئیس دوم مجلس که نخستین ثانیه‌های ریاست خود را تجربه می‌کرد، در کمال آرامش از جهانبخش محبی‌نیا که در نزدیکی درگیری فیزیکی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی و نماینده آمل حضور داشت، درخواست کرد که به این قائله را پایان دهد.

روز گذشته مسعود پزشکیان که به عنوان نایب رئیس اول مجلس انتخاب شده بود، پس از لاریجانی، ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده گرفته بود.

آخرین باری که یک اصلاح‌طلب مدیریت پارلمان را برعهده گرفته بود، مربوط به دوازده سال پیش و در دوره مجلس ششم و ریاست مهدی کروبی و نایب رییسی محمدرضا خاتمی بود.

کد خبر : ۳۷۸۴۴۷