خبرگزاری کار ایران

نماینده اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

چهره‌های مجرب اصلاح‌طلب برای ریاست کمیسیون اجتماعی کم نیستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم گفت: در حوزه فرهنگی باید هرچه سریعتر برای ترمیم شکاف‌های فرهنگی بین نسلی و شکاف میان دولت با ملت تمهیدی اندیشید

ناهید تاج‌الدین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به اولویت‌های مجلس دهم گفت مهمترین طرح‌هایی که در مجلس باید پیگیری شود، در حوزه اقتصاد  و اصلاح نظام مالیاتی و اتمام مرحله دوم هدفمندی یارانه‌هاست.

نماینده اصفهان در مجلس دهم افزود: در حوزه فرهنگی باید هرچه سریعتر برای ترمیم شکاف‌های فرهنگی  بین  نسلی  و شکاف میان  دولت با ملت تمهیدی اندیشید که در مجلس دهم سعی می‌کنیم این مشکل برطرف شود و در حوزه اجتماعی باید آسیب‌های اجتماعی را به حداقل رساند و کارآفرینی اجتماعی انجام داد.

او درباره حضور در کمیسیون اجتماعی گفت:  در مورد انتخاب کمیسیون  متبوع، به شخصه برآیند  سه  نوع یا سه طیف دغدغه را در نظر گرفتم؛ دغدغه و دل‌مشغولی‌های شخصی، دغدغه‌ها و ملاحظات حوزه انتخابیه و دغدغه‌های ملی.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: بعد دغدغه‌های شخصی  با آنکه خود دانش‌آموخته دکتری ژنتیک هستم و شاید نزدیکترین کمیسیون به تحصیلات من، کمیسیون بهداشت  باشد، اما به عنوان یک استاد دانشگاه با نزدیک ۱۵ سال سابقه تدریس  به‌تدریج و به خاطر  سر و کار داشتن با قشر جوان و قشر دانشجو احساس می‌کنم دغدغه‌های اجتماعی‌ام  پررنگ تر از بقیه دغدغه‌ها شده است.

تاج‌الدین با اشاره به بافت جمعیتی کشور تاکید کرد: امروز  نزدیک به ۳۸ میلیون جوان داریم  که عمده‌ترین مشکل آنها مشکل اشتغال است و کمیسیون اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های این کمسیون بیشترین تاثیر را بر مقدرات این جمعیت جوان دارد. از سوی دیگر جمعیت زنان هم چیزی بالغ بر ۳۹ میلیون نفر است که  بخش بزرگی از معضلات آنها معضلات اجتماعی است که باز محل بررسی این مشکلات و ارائه راهکار برای حل این مشکلات کمسیون اجتماعی ست.

نماینده اصلاح‌طلب اصفهان در مجلس افزود:  اگر توزیع متوازنی بین نمایندگان شهر اصفهان در کمیسیون‌های چندگانه صورت گیرد، برای کمک به حل مشکلات حوزه انتخابیه مناسب‌تر است و با توجه به سابقه و تخصص دکتر عابدی، ایشان حضور موثرتری در کمیسیون بهداشت داشتند، لذا تصمیم گرفتم در کمیسیون اجتماعی در خدمت مردم  باشم.

او افزود: اگر فقط همین موج همه‌گیر معضلات اجتماعی  را مد نظر قرار دهید، می‌بینید که کار برای انجام دادن در حوزه اجتماعی بسیار زیاد است و ما در کنار تحول نظام سلامت نیاز به تحول نظام اجتماعی داریم.

تاج‌الدین درباره گزینه‌های احتمالی ریاست کمسیون اجتماعی گفت: اجازه دهید ترکیب نهایی همه کمیسیون‌ها نهایی شود تا بعد در مورد ریاست کمیسیون و گزینه اصلاح‌طلبان ورود کنیم. فعلا  که چهره‌های موجه و مجرب اصلاح طلب و دیگر دوستان در کمیسیون کم نیستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم درباره فراکسیون زنان مجلس گفت: ۱۷ زن راه یافته به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نخستین فراکسیون مجلس دهم به نام زنان را ساعاتی پس تایید اعتبارنامه‌های نمایندگان تشکیل دادند. این فراکسیون با حضور همه زنان نماینده اولین جلسه خود را تشکیل داد و در جلسات بعدی اساسنامه این فراکسیون مورد بررسی قرار گرفت. ان‌شاءالله بعد از تصویب اساسنامه در مورد هیات رئیسه این فراکسیون تصمیم خواهیم گرفت.

کد خبر : ۳۷۸۴۹۹