خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

مستندات ابطال انتخابات اهر و هریس به ما نرسیده است/ مسئولان اجرایی دخالتی در روند انتخابات نداشتند

وزیر کشور با ابراز امیدواری نسبت به اصلاح قانون انتخابات و جلوگیری از تضییع حق مردم گفت: هیچ مستنداتی دال بر ابطال انتخابات حوزه انتخابیه اهر وهریس به وزارت کشور نرسیده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز افزود: توقع و انتظار از شورای نگهبان این بود که اگر در حوزه ای به نظراتی می‌رسند، وزارت کشور را که از ابتدای اجرای انتخابات تا انتهای کار با شورای نگهبان همکاری کرده و تعامل مثبت داشته است، در جریان مستندات قرار بدهند.

وی در جریان سفر به تبریز و درخصوص دلایل تقدیر از فرمانداران اهر و هریس و پیام سیاسی این تجلیل گفت: شورای نگهبان نتیجه انتخابات این حوزه را ابطال اعلام کرد اما مجموعه دولت در شهرستان‌های اهر و هریس زحمت‌های فراوانی در برگزاری انتخابات کشیده‌اند.

وزیر کشور اظهار داشت: دولت و وزارت کشور، مجری انتخابات بوده است و چه بسا برای مستندات شورای نگهبان دلایلی داشته باشیم که بشود مسئله را به نحو دیگری حل کرد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: ما اصل زحمت‌های دوستان و فرمانداران هریس و اهر را قابل قبول دانسته و از آنها حمایت می‌کنیم و مورد تقدیر هم قرار می‌دهیم.

وی افزود: تصمیم شورای نگهبان با توجه به وظایف قانونی و اقدام‌های انجام شده از منظر خود شورای نگهبان قانونی است.

وزیر کشور گفت: امیدواریم با اصلاح قانون انتخابات، همکاری شورای نگهبان و وزارت کشور از ابتدا تا انتها طبق قانون تعریف شود تا زحمت‌های فرمانداران هدر نرود و رای و حق مردم ضایع نشود.

وی افزود: اگر ادعا می‌شود مداخله‌ای صورت گرفته است، به عنوان وزیر کشور آماده رسیدگی و برخورد هستم، اما مسئولان اجرایی را مبرا از هر گونه اتهام می‌دانم و مطمئنم هیچ گونه دخالتی در روند انتخابات نداشته‌اند.

وی همچنین با اشاره به تجلیل از فرمانداران اهر و هریس در سفر به تبریز گفت: در این سفر از همه دست اندرکاران انتخابات در آذربایجان شرقی تجلیل شد.

وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره محدودیت اختیارات فرمانداران و مسئولان نهادهای دولتی در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: توقع و انتظار از استاندار آذربایجان شرقی این است که از اختیارات خود به نحو احسن استفاده یا تفویض کند.

وی افزود: در قرارگاه اقتصاد مقاومتی تفویض اختیار استانداران تصویب شده و هرجا احساس کنیم، تفویض اختیارات لازم است، وارد عمل می‌شویم.

حوزه انتخابیه اهر و هریس با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری شمال شرق تبریز دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

وزیر کشور برای پیگیری فعالیت‌های مربوط به قرارگاه اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی عصر دیروز (دوشنبه) وارد تبریز شد و امروز نیز با فعالان اقتصادی و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان جلسه داشت.

آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت و ظرفیت های بی بدیل اقتصادی در سال جاری به عنوان یکی از سه استان الگوی کشور در زمنیه تحقق اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.

گفتنی است هفته گذشته و در عین ناباروری سخنگوی هیات مرکزی انتخابات از ابطال انتخابات اهر و هریس به علت تخلفات و دخالت‌های غیرقانونی در این حوزه انتخابیه خبر داد.

کد خبر : ۳۷۸۵۳۱