خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی اوباما:

توافق با ایران خود گویای همه چیز هست

بن رودز مشاور امنیت ملی اوباما که به ایجاد یک روایت دروغین در جریان مذاکره هسته ای با ایران برای جلب رضایت افکار عمومی متهم شده است از توافق با ایران دفاع کرد

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن تایمز، مشاور امنیت ملی اوباما که متهم به انحراف افکار عمومی در جریان مذاکره هسته ای با ایران شده است، روز دوشنبه از برجام دفاع کرد.

او خطاب به  منتقدان این توافق نامه تاکید کرد که برای آنها راحت‌تر است که در مورد حاشیه‌های این توافق بحث کنند تا درباره خود توافق. 

او ضمن واقعیت خواندن قدم‌های مثبت ایران و همخوانی این قدم‌ها با آنچه تابستان گذشته درباره توافق به مردم گفته شده، خطاب به به انجمن کنترل تسلیحات در واشنگتن تاکید کرد که نتایج توافق با ایران خود گویای همه چیز هست.

رودز در جریان دفاع از خود در برابر اتهاماتی مربوط به انتشار یک روایت دروغین در باره توافق ایران مدعی شد: توافق با ایران دوره زمانی مورد نیاز برای ایران جهت دستیابی به بمب اتمی را از دو تا سه ماه به یک سال افزایش داده است.

او گفت حقیقت این است که ایران زمان و انرژی هنگفتی را از ما گرفت. ایجاد تحریم ها، مذاکرات هسته‌ای، اطمینان از اجرای توافق  همه مستلزم صرف وقت و انرژی گسترده‌ای بود

مشاور امنیت ملی اوباما با این مقدمه گفت: یقین دارم آمریکا باید در زمینه‌های دیگر نیز اقدامات مورد نیاز را انجام دهد. برای مثال نباید از تلاش برای توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی دست برداریم. ادامه آزمایش موشک‌های هسته‌ای و سلاح‌های اتمی توسط کره شمالی یکی از مهم ترین چالش‌های پیش روی جهان امروز در منع گسترش سلاح‌هاست.

مدت کمی پس از خبر ساز شدن اظهارات بن رودز مشاور امنیت ملی اوباما  در خصوص ایجاد یک روایت دروغین در جریان مذاکره با ایران برای اقناع افکار عمومی جهت پذیرش توافق با ایران، خبرگزاری‌ها از حذف بخش‌هایی از یک ویدئو نشست خبری با سخنگوی وزارت امور خارجه در جریان مذاکره با ایران خبر دادند.

در این ویدئو قسمتی از سوال یک خبرنگار درباره احتمال عدم صداقت دولت با رسانه‌ها در خصوص مذاکرات با ایران و پاسخ منفی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حذف شده بود.

کد خبر : ۳۷۸۵۶۹